Thx,
Is het ook mogelijk het laagje bakkeliet te verwijderen om zo the inlay schoon te maken?
(en dan weer een coating of iets dergelijks erop?)
Zou ik zeker niet doen. Het bakeliet en het verweerde horen nu bij de identiteit van het horloge.
Als het je echt stoort zou ik een vervangende bezel proberen te scoren op de baai, wss zul je wel wat geluk en geduld moeten hebben, maar ze passeren af en toe wel.
Eens en ja, Geduld is idd nodig
Gewoon de huidige technisch in orde laten zetten zodat ze terug draait, en dan lekker genieten van je horloge. Is prachtig zo, goed geleefd exemplaar.
Maar zoals ik zei, laten doen door iemand met verstand van zaken, benadrukken dat voorzichtigheid geboden is, dat er optisch niets aan dient gedaan te worden. Communicatie zal hier key zijn Fouten of verkeerde beslissingen zijn onomkeerbaar.
Heb hier iets gelijkaardigs met ongeveer hetzelfde probleem. Barst in de Bezel. Andere zoeken of zo laten???
Afgelopen week bij onze forumgenoot Marijn mijn Jenny (Philip) Caribbean 1500 opgehaald. Martijn heeft me geholpen met de roest op de bezel ( zie plaatje aan het begin) en de kroon. En omdat hij hem toch open had liggen meteen maar een grote beurt.
Zie hier het resultaat:
Top resultaat Martijn!
Dank
Schitterend resultaat!
Prachtig gedaan!
Graag gedaan
Is dit:
Dat horloge!?!
Wow! wat een gaaf horloge en wat een vakwerk.
Dankje
Prachtig, ik vind het sowieso erg leuke horloges!
Wat een verschil tussen voor en na - een prachtig eindresultaat Hoe heb je de bezel weer zo mooi gekregen?
Klopt Pjotr. Klasse werk van Martijn
Knap werk
Ongelofelijk, zo mooi - respect . Doet aan restauratie van oude schilderijen denken
Wat een mooi werk. Heb je die bezel helemaal opgeknapt @Martijn ? Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?
In samenwerking met een vriend van mij
De inlay voorzichtig Verwijderen en dan een custom inlay maken via een tekenprogramma. Dan afwerking met een speciale acryl verf en soort epoxy hars
Wow, wat gaaf man. Complimenten!
Dankjewel