Vers in huis!

Afgelopen week uit Engeland gearriveerd: een CWC G10. Allereerst maar een foto van de achterkant, aangezien die bij dit soort klokken veelal het interessantst is! :wink:

De ‘full military markings’ zitten erop, inclusief de Crow’s Foot. 0552 duidt op de Royal Navy. Dan staat er nog het NSN-nummer en een serienummer (volgnummer?). De 90 duidt op het jaar van verstrekking: 1990 dus.
De diameter van de kast is 37 mm, dus voor de Rambo-mannetjesputters die denken dat de wereld pas begint bij 40 mm, is dit geen geschikte klok! :smiley:

De kast is van roestvrijstaal, het glaasje is van kunststof en de spring bars zitten aan de kast vast.

Het horloge kwam binnen aan een legergroene Nato, maar ik heb er meteen een grijze aan gezet, zoals die er origineel ook aan hoort. Bovendien vind ik 'm aan een grijze mooier.

De wijzerplaat is zwart. Op de wijzers zit tritium (vandaar de omcirkelde T). Zoals dat een militair horloge betaamt, is-ie onder alle omstandheden snel en goed afleesbaar.

Brothers in arms. Het wordt druk in huis met al die militairen! :slight_smile:

Kort samengevat: ik ben een tevreden man.

van harte met de groetjes van een broertje (tu)

Mijn beste,

Paul, met zo’n fraai horlogetrio bent je met recht een tevreden man.
“Tres faciunt collegium orologio”!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Stoer! (tu)

Het forum kan al bijna een commando unit beginnen :slight_smile:

Groeten,

Martin

– moved topic –

MartinB Schreef:

Stoer! (tu)

Het forum kan al bijna een commando unit beginnen
:slight_smile:

Groeten,

Martin

… als ordedienst op de Rikketik:)

Paul, gefeliciteerd met de aanwinst(tu)

Gefeliciteerd!
Kast model lijkt veel op de Revue sport uit '28 die ik heb.

mvg, Frans

Vet Paul, super vet!!!

Groet, Roel

Top Paul,
Dat is inderdaad weer een hele fraaie militair! (tu)
Heel veel draagplezier!

Groet,
Werner

Ik vind ze steeds mooier worden! Toch wel aparte horloges. Veel plezier ervan.

Dank voor de positieve reacties, heren! Eigenlijk is het helemaal niet zo’n bijzonder horloge. Je kunt er voor relatief weinig geld relatief makkelijk aan komen. Je kunt ze bijna per kilo kopen (bij wijze van spreken). Maar ik vind 't nou eenmaal mooie horloges. En ze vóélen ook goed als je ze in de hand hebt. Verder draagt 't toch wel erg prettig aan een Nato.

Het wordt tijd voor een militaire afsplitsing op dit forum, mooi ding!

Ik kwam overigens dit tegen op het WWW;
http://reviews.ebay.co.uk/How-to-avoid-fake-CWC-G10-Military-watches_W0QQugidZ10000000005178632

Ja, die had ik ook al gelezen. Ik heb me wel ingelezen voordat ik op zoek ging naar dit type horloge. :wink:
Op eBay vind ik ze trouwens wel duur.