Vers van de rommelmarkt: Omega dames 511.0458

Vanochtend gekocht op een kleine rommelmarkt in Dieren. Een Omega dameshorloge ref. 511.0458. Een handwinder uit de jaren 70.

Zonder band, vergulding is ronduit super behalve aan de bovenrand van de kast, op deze foto kun je dat net zien

Originele kroon

Praktisch ongedragen leren Omega band

Ik krijg de kast met geen mogelijkheid open (tenminste zonder grof geweld), dus even een foto van het uurwerk van het web gepukt

Om de pols bij mijn dochter Merel

Uiteindelijk gekocht voor 20 euro, meteen het hoogste bedrag dat ik ooit voor een dameshorloge heb betaald, maar ach het klokje is ook nog echt in prima toestand.

Dit is mijn tweede Omega van de rommelmarkt http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2600532,2600532#msg-2600532 dus het is wel degelijk mogelijk goede horloges te vinden voor een bescheiden bedrag. Al is het natuurlijk nog steeds geen Patek… maar ach je moet iets te wensen overhouden. :slight_smile:

Das een hele mooie vondst

Gefeliciteerd,
Een hele mooie vondst
Ik kijk ook altijd uit naar horloges op rommelmarkten, maar een (Echte) Omega zat daar nooit tussen.

Mooie vondst ben twee keer een Omega tegen gekomen maar in mijn geval waren ze zo slecht dat alleen de onderdelen de gok waard waren.Dus niet gedaan.

Vanochtend nog even op pad geweest, bijna een Swatch quartz chrono gekocht maar toch maar niet gedaan. Wel iets anders leuks gevonden.

Voor wie dat niet weet, als uurwerkmaker heb je meerdere soorten olie nodig voor verschillende plekken in het uurwerk. Dus werden er ook speciale bakjes gemaakt om die olie te huisvesten. Veel gereedschap is ook merkgebonden, niet dat een Rolex loep echt anders is dan een andere maar dit was wel een manier om hier en daar nog leuk bij te verdienen aan je “authorized dealers”. In dit geval kon ik voor vier euro een oliehouder set van Enicar kopen, maar wel wat roest schade. Dus ik ben met WD40 en een poetsdoek aan de slag gegaan.

En weer in volle glorie

Die twee dopjes aan de uiteinden zijn stukjes hout om je oliegever aan af te vegen. Als je overigens een nieuwe olie houder van bijvoorbeeld Bergeon zou willen hebben dan betaal je ongeveer 100 euro. Dateren is lastig maar hij is in ieder geval van na 1960 vanwege het saturnus logo. Ik heb wel wat met Enicar, dus dit is niet alleen een goede deal maar ook gewoon leuk.

Dat is leuk! Ik denk niet dat ik hem zou gebruiken, maar wel een gaaf ding.