Verschil AS 1902/03 uurwerken?

Even een paar vraagjes over het onderstaande AS “1902” uurwerk dat ik voor mijn duikhorlogekast heb gekocht, deze:

Omschreven door de verkoper als 1902/03/06. Het viel mij op dat het uurwerk vergeleken met de 1902/03 van dezelfde verkoper wat verschillen heeft:

Komt dat omdat de 1902/03/06 eigenlijk de AS 1906 is waarbij de datumschijf ontbreekt en de 1902/03 een 1903 is?
En voor het inbouwen in de duikhorlogekast maakt het toch niet uit, als ik een plaat met of zonder datum (en dag) aanduiding neem past het uurwerk toch nog steeds?

Beste Hendrik,

Zo te zien ontbreekt in de vergulde versie de dagschijf. De meenemer en de pal + veer voor die schijf zijn nog wel aanwezig. Het basiscaliber is als het goed is identiek en zal qua hoogte gelijk zijn.

Hartelijke groeten,
Robbert

Dank je wel, dat vermoede had ik ook al. Het enige wat mij uitmaakt is dat je de datum en dag dan kunt horen/voelen verspringen zonder dat er een datumvenster is. Maar echt belangrijk is dat nu ook weer niet :smiley:

Het enige wat mij uitmaakt is dat je de datum en dag dan kunt horen/voelen verspringen zonder dat er een datumvenster is.

kun je die meenemer,pal + veer er uithalen misschien?

Dit is wat Ranfft ervan zegt:
1900: Handaufzug
1901: Handaufzug, Datum
1902: Automatic
1903: Automatic, Datum
1904: Handaufzug, Tag, Datum
1906: Automatic, Tag, Datum
Helaas heeft hij geen afbeeldingen van de voorkant.