Ik wil een bandenverwissel tool kopen en ik zag dat er twee versies van bergeon zijn. Ik zou graag het verschil tussen beide willen weten en advies welke ik beter kan kopen. Alvast bedankt🙌.
Nieuwere variant, alleen de grip is anders de tips zijn hetzelfde.
Ik ben voor de bergeon 7767 gegaan het nieuwere type iet dikkere greep
verder is er weinig verschil
Aha oke bedankt
Oud draadje weer opgepakt,
Ik was op zoek naar advies voor een bergeon pushpin tool. Ik zie het type houder 6767 en de 7767. Volgens mij niet echt veel verschil. Het gripgedeelte zit op dezelfde plek. 7767 is wel 1 mm dikker. Ik las een stukje over de vorkjes. De meningen hierover lopen ook uiteen. Voor zover ik mij als leek heb kunnen verdiepen zijn er twee gebruikelijke maten vorkjes. Even opletten hoe ik het benoem wat er wordt gesproken over binnenmaten en buitenmaten. Volgens gelezen info het vorkje 1,3 mm voor stalen banden en vork 3 mm voor leren banden. En pen 0,8 mm voor buckles e.d. Zijn er nog tips, advies van bandenswappers. Ik hoor het graag. En evt. tips voor een goed adres.
Dat valt wel mee. De 6767-f of de 7825 voor bracelets.
Beste Harco, 6767F is met het smalle vorkje 1,3 mm. Natuurlijk afhankelijk van type band e.d. maar in grote lijnen waar gebruik je de smalle voor en waar gebruik je de grotere 3 mm voor. Of is 1,3 mm universeel? Ik heb gelezen 1,3 mm voor stalen banden en 3 mm voor leer. Heb jij enig advies.
Zelf heb ik de 6767f tot nu toe voor alles kunnen gebruiken en zeker ook voor leer. De 3mm is te breed en onhandig.
Oke, bedankt voor het advies. Ik wil gaan proberen met bandenwissel. Wil dan ook pushpin tool kopen. 3 mm is inderdaad breed .
Ik heb ook de bergeon 6767f gekocht. Het vorkje is klein maar gaat inderdaad goed. Het is wel even oefenen voor je de slag te pakken hebt. En even huiverig of het pinnetje goed in het gaatje zit. Maar oefening baart kunst.