Verschil diverse Longines

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en op zoek naar mijn eerste automaat. Omdat ik niet gelijk een budget van 2500 euro beschikbaar heb orienteer ik mij op dit moment op horloges van Longines van rond de 1000 euro en andere horloges in deze prijsklasse. Waar ik echter tegenaan loop is dat op het oog dezelfde horloges verschillende catalogusnummers hebben. Zo bijvoorbeeld de L3.671.4.76.6 en de L3.664.4.766

Iemand hier die weet waar het verschil in zit want qua prijs zit er wel degelijk een flink verschil in. Zo is de eerst genoemde zo rond de 1000 te vinden en de 2e verwisseld van eigenaar zo rond de 5 a 6 honderd. Beide zijn nieuw.

En ik sta ook open voor suggesties voor andere automaten met een budget van ±1000 euro. Ben daarbij op zoek naar een horloge met stalen band en niet te klassiek.

Groeten,

Paul

Goedemorgen Paul,

allereerst van harte welkom op het forum.

Ik denk dat het verschil zit in de maat, zie deze link (en dan het onderste horloge) http://www.juwelier-roller.de/php/anzeige_artikel.php?hs_id=34&ag_id=1&seiten_zahl=2&seiten_bez=Uhren&suchbegriff=&angebot=# :

[quote]Beschreibung:
NEU: Longines Sport Collection Taucheruhr HydroConquest Automatik, Kaliber L633 (ETA 2824), Edelstahlgehäuse, Durchmesser 41mm, einseitig drehbare Lünette, Zifferblatt silberfarbig, Zeiger und Zifferblatt mit Superluminova, Metallband, Faltschließe mit Taucher-Verlängerung, Saphirglas, 30 atm. wasserdicht
Hersteller-Referenznummer: L36714766 (L3.671.4.76.6)
[alternativ: L36644766 Durchmesser 39mm € 1050,-][/quote]

Het horloge op de foto is dus 41mm en er is ook een 39mm versie verkrijgbaar. Enige opmerkelijke is dat ze op deze site allebei even duur zijn, namelijk €1.050,-

Hoi Paul,

Ook namens mij welkom.
Let goed op dat er ook een Quarz versie is van deze klok. Deze is beduidend goedkoper.

Groeten,

Martin

Hallo,

Beide dank voor de reactie. Ik heb ook inderdaad gezien dat er een quartz van is, maar de foto die ik gezien heb op Ebay laat duidelijk automatic zien. Vreemde is wel dat de prijs de helft is van die 671.

Nog maar eens goed kijken of het wel een genuine is.

Daarnaast nog een andere vraag. Maakt 2mm veel uit?

Paul

ps. nog adviezen t.o.v. van andere merken?

Niet te klassiek? Rond de duizend? Kijk eens naar Hamilton of Stowa.
Deze merken hebben ook nog goedkopere modellen.

De nummers 671 en 664 slaan bij Longines op het caliber. Ik denk dat één de quartz, en de andere de automaat-uitvoering van hetzelfde horloge is.

Hoi,

De horloge op de foto is de adviesprijs in nederland bij de dealers het zelfde?