Verschil in aanbod Ebay.com en Ebay.nl?

De laatste tijd zit ik regelmatig op Ebay te zoeken en nu kom ik tot de ontdekking dat het aanbod en de prijzen heel erg verschillen. Iemand enig idee wat daar de verklaring voor is? Aparte ondernemingen?

Zie onderstaande schermprintjes

Andere valuta?

De een tweedehands en de ander nieuw?

Gebruik direct na elkaar dezelfde zoekterm, maar echt compleet ander aanbod.

1 like

Ligt er aan of de verkoper ook buiten zijn land of wereld deel wil verkopen, als je alleen in NL wil verkopen via eBay.nl wordt ie niet automatisch zichtbaar op .com of .de etc.

Dat is wel aan te passen bij ā€˜uitgebreid zoekenā€™ of ā€˜advancedā€™.

Oke duidelijk! Dank je wel.

Ga maar eens op de verschillende ebays zoeken. Kan aanmerkelijk schelen zie ik

Hoeft niet, je kunt dit aanpassen bij ā€˜uitgebreid zoekenā€™ en dan de locatie aanpassen.

Ga ik even uitproberen

Dank je wel, dat werkt :slight_smile:

1 like

Hoppa, succes ermee!

weer wat geleerd vandaag en dit keer niet over horloges. Wat een fantastisch forum

Zelfs na knoeien met de instellingen is het aanbod op de .nl echt minder dan op de .com of .co.uk. Verkopen vanaf .nl is ook geen goed idee. Opmerkelijk genoeg is het beleid m.b.t. aanbieden ook per land verschillend (losse dozen/papieren etc.). Ebay was ooit leuk maar is tegenwoordig drama.

1 like

Maar als je op .com zit heb je vaak producten die niet naar Nederland verzonden wordenā€¦ Vaak staat er dan bij verstuurt naar: De US of A. Dat zou het verschil in aanbod kunnen verklaren?

Klopt als een bus; ik kijk meestal op eBay.fr, eBay.uk, eBay.it, eBay.com en eBay.de.

Er wordt ook veel aangeboden waarbij de optie van versturen naar het buitenland niet wordt vermeld, dus lokaal versturen, waardoor het uit zicht valt op eBay.nl.

1 like

Ook mijn ervaring. Als Cyberfox gebruiker, heb ik nog een ouderwetse zoekbalk. Ik heb daar de volgende search-plugins in: Ebay.com, Ebay.de, Ebay.co.uk, Ebay.de, Ebay.fr, Ebay.be, Ebay.nl (Netherlands only), Ebay,nl (Europe only) & Ebay.nl (Worldwide). Als ik daar doorheen roteer, krijg ik redelijk verschillende resultaten, Inderdaad is het verschil regelmatig te verklaren door uitgesloten verzendgebieden, maar zeker niet altijd :open_mouth:.

Iis me ook al wel eens opgevallen dat het aanbod verschillend is. Dan vind ik iets op eBay.de dat gewoon naar Nederland verstuurd wordt, maar op eBay.nl is het met geen mogelijkheid te vinden, wat ik ook aan de zoekinstellingen verander. Als ik het object vervolgens op eBay.de op mijn volglijst plaats kan ik hem op eBay.nl wel in mijn lijst terugvinden en ook gewoon kopen.
Geen idee wat de reden daarvan is. :hushed:

Het kan nog erger: in de .de opslaan en dan in de .nl niet kunnen vinden. Overigens: zoals hierboven gezegd heeft het veel te maken met verzendopties maar zelfs dan is het nog geen 100%

Blijf t apart vinden, morgen maar eens naar Ebay berichtje sturen. Nu eerst de OS kijken

Naar ebay een bericht sturen. Really? Succesā€¦

1 like