Zelfs na knoeien met de instellingen is het aanbod op de .nl echt minder dan op de .com of .co.uk. Verkopen vanaf .nl is ook geen goed idee. Opmerkelijk genoeg is het beleid m.b.t. aanbieden ook per land verschillend (losse dozen/papieren etc.). Ebay was ooit leuk maar is tegenwoordig drama.
Maar als je op .com zit heb je vaak producten die niet naar Nederland verzonden worden… Vaak staat er dan bij verstuurt naar: De US of A. Dat zou het verschil in aanbod kunnen verklaren?
Klopt als een bus; ik kijk meestal op eBay.fr, eBay.uk, eBay.it, eBay.com en eBay.de.
Er wordt ook veel aangeboden waarbij de optie van versturen naar het buitenland niet wordt vermeld, dus lokaal versturen, waardoor het uit zicht valt op eBay.nl.
Ook mijn ervaring. Als Cyberfox gebruiker, heb ik nog een ouderwetse zoekbalk. Ik heb daar de volgende search-plugins in: Ebay.com, Ebay.de, Ebay.co.uk, Ebay.de, Ebay.fr, Ebay.be, Ebay.nl (Netherlands only), Ebay,nl (Europe only) & Ebay.nl (Worldwide). Als ik daar doorheen roteer, krijg ik redelijk verschillende resultaten, Inderdaad is het verschil regelmatig te verklaren door uitgesloten verzendgebieden, maar zeker niet altijd .
Iis me ook al wel eens opgevallen dat het aanbod verschillend is. Dan vind ik iets op eBay.de dat gewoon naar Nederland verstuurd wordt, maar op eBay.nl is het met geen mogelijkheid te vinden, wat ik ook aan de zoekinstellingen verander. Als ik het object vervolgens op eBay.de op mijn volglijst plaats kan ik hem op eBay.nl wel in mijn lijst terugvinden en ook gewoon kopen.
Geen idee wat de reden daarvan is.
Het kan nog erger: in de .de opslaan en dan in de .nl niet kunnen vinden. Overigens: zoals hierboven gezegd heeft het veel te maken met verzendopties maar zelfs dan is het nog geen 100%
Blijf t apart vinden, morgen maar eens naar Ebay berichtje sturen. Nu eerst de OS kijken
Naar ebay een bericht sturen. Really? Succes…
je weet t nooit, wie niet vraagt…
Tuurlijk. Je mag eerst 10 bijzonder nuttige (not) menu’s door om vervolgens een nietszeggend antwoord te krijgen. Succes
Morgen dagje vrij, heb de tijd. Laptop in de tuin onder de parasol!
We wachten in spanning. Al antwoord?
Klopt, het aanbod is verschillend.
Heeft verder niets met instellingen te maken.
Als je naar http://geo-ship.com gaat dan kun je in één keer op alle eBay varianten tegelijk zoeken.
Die kende ik niet. Handig! Dank
Als ik me niet vergis, was jij een IT-man, Geert? F-secure geeft deze site als (mogelijk) schadelijk aan bij mij. Weet jij of Geo-ship veilig is?
Het is geen HTTPS site, dus de communicatie is niet versleuteld. Dus in theorie als jij op een open wifi netwerk deze site checkt dan kunnen andere mensen het internet verkeer onderscheppen en zien dat je naar horloges zoekt. Ik lig daar persoonlijk niet zo wakker van. Mocht je een account aan willen maken dan zou ik wel een uniek wachtwoord kiezen.
Succes!
Alleen een automatisch gegenereerd bericht dat ie ontvangen is.
Das de digitale versie van het ronde archief
Thanks!