Beste liefhebbers, ik ben op zoek naar een marinemaster. Pas geleden de SLA021 bij een dealer gezien en ik ben verkocht! Het enige wat mij opvalt is dat de bezel (keramisch) van de 021 iets hoger is dan die van de 017. De 001 en 017 heb ik in het echt nog nooit gezien, maar daar lijkt de bezel minder hoog van. Is dit optisch bedrog of ook echt het geval? Wie heeft ze allebei gezien en kan mij helpen?
Hier alle drie op een rij.
De Sla021 bezel schijnt iets hoger te zijn, mij valt het niet echt op.
Mij valt meer het verschil op tussen het gebolde hardlex en het vlakke saffier.
Verschil zoals ik begrepen heb over de jaren heen:
SBDX001: stalen kast, hardlex, gelakt bezel insert
SBDX017: stalen kast met diashield, hardlex, gelakt bezelinsert (minimale updates aan het 8L35 uurwerk, verbeterde productietechniek door Seiko/Epson)
SLA021J1: stalen kast met diashield, saffier, keramisch bezelinsert, iets hogere bezel (1,2mm hoger dacht ik) voor het nieuwe saffierglas, uurwerk gelijk aan dat van de SBDX017, andere uitvoering rubber band.
Anderhalf jaar geleden de sbdx017 en de sla021 naast elkaar gehad bij Brunott in Rotterdam, maar ze zijn het beide niet geworden.
Kans is inderdaad heel klein.
Zelf vind ik de oplopende prijzen voor de 001 en 017 niet (meer) in verhouding t.o.v. de SLA021
Maar dat is persoonlijk uiteraard.
Nee vind ik ook! Voor een gebruikte 001/017 betaal je net zoveel als een sla21 die meer waar voor je geld biedt (emotionele waarde daargelaten). Moet alleen wennen aan hoogte bezel.