In het kort: Dagen mee bezig geweest .kast polijsten, brushen, donor kopen, wijzerplaat, wijzers, alarm bezel en uiteindelijk zelfs de ‘coil’overgezet… Niet om het horloge als nieuw te maken, maar juist om het op te frissen voor de komende 25 jaar…
Het enige dat ik mee wilde delen, en het zal voor sommigen alhier herkenbaar zijn:
Na zoveel uren en zoveel enthousiasme was alles klaar. Elk dingetje was precies zoals ik wilde…
En toen ineens … zonder opgaaf van reden… besloot ze niet meer te lopen… en ik had het waarschijnlijk zelf veroorzaakt. Ik was er echt even ziek van…
Wat bleek. Kijk even mee…
Zie je dat bovenste spoeldraadje? Precies. Naar de kloten. Solderen was een optie maar wilde eerst zeker weten dat de spoel het probleem was… spoel (coil) overgezet en alles in elkaar… lopen!! Wat een heerlijk gevoel. Er is niets zo bevredigend als hard werken aan iets dat uiteindelijk teruggeeft wat je erin hebt gestoken.
Zo kwam ze binnen… kijk naar dat opgelegde logo… de indice op 11 met pritt stift bevestigd… het glas… de beschadigingen op de kast…het horloge was zwaar verwaarloosd…
Aanschouw de Seiko Alarm quartz 7223 met roterende bezel, en een hele coole indicator boven de 12 waar je kan zien of het alarm uit staat, aan staat of op de juiste tijd gezet kan worden.
Ik moet de tekst op de bezel nog wel zwart maken. Dat hoort origineel zo…
En hier de indicator nog…