Verschil normale Speedmaster reduced en Schumacher versie?

Ik heb een normale Speedy reduced en vroeg mij af of er, behalve de wijzerplaat, meer verschillen zijn tussen de reguliere versie en de Schumacher racing versie?

2 likes

Fratello:
“this Speedmaster has the case and movement of the Speedmaster Reduced, but with a different dial and set of hands.” Diegene die ziet of weet waarin de wijzers verschillen, laat het hier weten
.

Ander verschil is dat ik niet op echt op zoek ben maar de onderste mij mag worden aangeboden, mocht iemand er afscheid van willen nemen. Dat geldt voor de bovenste niet.

2 likes

Thanks, in dat geval kan ik nog overwegen om zo’n racing dial te laten plaatsen in mijn reguliere reduced. Ik kom deze in het wild niet tegen, maar het is eventueel een optie.
Als iemand een adresje weet voor zo’n Schumi wijzerplaat, hoor ik het graag.

1 like

Even op Chrono zoeken op Omega Racing Dial in onderdelen/accessoires :wink:

1 like

Ik heb toch wel het idee dat de kroonmaten verschillen (of is de onderste uitgetrokken?), maar dat zal voor de wijzerplaat (vervanging) niet uitmaken.

Ik draag ‘m toch vandaag dus :selfie: is kleine moeite. Oordeel zelf

2 likes

Hierop inhakend, ik vraag me al een tijdje af of de Speedmaster Date (met de subdials links) en de triple date eveneens de kast delen met de reduced.
Als ik me niet vergis is dat allemaal dezelfde diameter (39mm).

Ik ben altijd al gecharmeerd geweest van de triple date, maar deze nog nooit gepast en ik vind de reduced wat ‘ielig’ aanvoelen

Soortgelijke kast en afmetingen, niet hetzelfde. Bij een Reduced liggen o.a. de pushers en kroon niet op een lijn door de opbouw van het uurwerk (aparte module voor de chrono). Ik heb de specs niet meteen paraat, maar ik denk dat de modellen met 7750 en daarop gebaseerde uurwerken een fractie dikker zijn.

2 likes

Zeker (meer dan) een fractie dikker. Ik spreek uit ervaring. Heb Triple DayDate gehad met 7750 en vond deze te dik en te topzwaar.

1 like

Ik was me net in deze aan het verdiepen:

Deze heeft het Omega 3300 uurwerk. Gebaseerd op het Longines caliber L688.2 uurwerk welke in de verte weer gebaseerd is op een 7750. De Reduced heeft in de basis een ETA basis caliber 2890-A2 waarop bovenop een chronegraph module is gebouwd.

Bovenstaand zou dan ook van toepassing zijn op de eerste racing in dit topic.

Te snel zie ik nu. De racing uit de eerste post is van een eerder serie dan degene die ik aanhaal. Helaas niet meer aan te passen.