Verschil Omega Speedmaster Automatic vs Professional

Goedenavond,
ik zit al een uur op het internet te turen maar kan antwoord vinden op mijn vraag. Hopelijk kan iemand mij helpen?
Ik overweeg een Omega Speedmaster Automatic te kopen, maar ik weet niet goed wat het verchil is met de Speedmaster Professional?
Prijs is wel goed 550 voor ca 10 jaar oud, in goede staat.

Dank voor uw reaktie.
Vriendelijke groetne, Marcus

Een automatic is GEEN Speedmaster professional, dat is altijd een handopwinder. De automatic is ook vaak wat kleiner dan de professional. Daarnaast zijn de prijzen ook lager, dus pas op!!

hans

Marcus, misschien is het voor jou de moeite waard om even bij een juwelier binnen te lopen die Omega heeft, en daar een Professional en een automatic in handen te nemen. Dan zie je niet alleen het verschil, dan ‘voel’ je het ook (ook al is de huidige automaat een tikkie anders dan die van een paar jaar geleden).

Wat je ook doet, vraag je vooraf goed af of je een handopwinder wilt of een automaat, of je de ‘Moonwatch’ wilt of de afgeleide daarvan, of je een datumaanduiding belangrijk vindt of niet.

Uiteraard worden we hier graag op de hoogte gehouden van je bevindingen en de resultaten van je zoektocht! :slight_smile: