Iemand enig idee wat het verschil is tussen Stainless Steel DLC en Zwart Titaan, is er eigenlijk wel verschil tussen deze twee of wordt titaan ook gewoon met DLC zwart gekleurd.
Als er al verschil is zou ik graag weten welk van de twee duurzamer is.
Wellicht kan Jan van DumeT hier iets zinnigs over zeggen.
Ik hoor het graag en alvast bedankt.
Het één is een coating en het ander een warmtebehandeling.
Dank je voor het filmpje.
Maar als ik het dan goed begrijp is zwart titaan vele malen duurzamer als DLC omdat het geen laag is ?
Klopt dat.
Nee
DLC is veel duurzamer omdat dat daadwerkelijk een coating is.
Het zwart van het titanium is de oxide die zwart kleurt ( Hitte anodisatie) en die slijt veel sneller.
Dank voor je antwoord, dan ga ik dus voor DLC
Je moet niet alleen van mijn gedachten uitgaan,andere mensen zullen andere argumenten hebben.
Ik zou alle zwarte horloges mijden als de pest. Ik heb er één, een Citizen DLC gecoat horloge, ding is onverwoestbaar alleen als er krasjes op komen, nondeju, dan zie je ze ook. Maar da’s nog niet het ergste er aan…
Zwart is, en dit is een zeer persoonlijke ontwikkeling van smaak en een stukje voortschrijden van inzicht, gewoon geen kleur die zich leent voor fatsoenlijk bandenswappen. En ik vind faux-stoere horloges gewoon lelijk, inmiddels.
Dat gezegd hebbende heeft @AstonMartin gelijk.
Kijk anders ook eens naar keramiek. Blijft mooi, maar wel iets kwetsbaarder. Algoewel dat best nog meevalt.
Ja maar dat blinkt me iets te hard.
Iemand ervaring met Carbon ?