Verschil Tudor met ETA of T600

Ik weet dat Tudor tot een paar jaar geleden in de Black Bay met stalen bezel gebruik maakte van het ETA uurwerk .
Nu gebruiken zij alweer een tijdje het T600 uurwerk ,weet iemand wat het verschil is in deze uurwerken ?

1 like

Het is een ‘top grade’ Sellita-200?

1 like

Hier staat het volgens mij in detail uitgelegd;

3 likes

Bedankt @Kapitein_Koek @YY77
Is mij duidelijk. :wink:

2 likes

Toch zullen er nog wel flink wat reacties gaan komen. :rofl:

3 likes

Een 2824 is het ‘werkpaard’ van ETA en zo’n beetje goedkoopste automaat uurwerkje uit hun assortiment

Knap van Tudor hé om ze zo te verkopen…:roll_eyes:

Had leuker geweest als er 1 uit de 2890 familie was ingegaan

2 likes

Welnu, dat werkpaard heeft verschillende gradaties en zij gebruiken wel de hoogste op ‘Chronometre’ na. Je betaalt vooral het merk, maar dat doe je bij bijvoorbeeld Rolex nog 5x zo hard. Of zou je onironisch willen beweren dat een Datejust 7k (in de winkel) waard is om het zeer geavanceerde uurwerk?

4 likes

Volgens goede horlogemakers wel, die zijn er erg enthousiast over, zij hebben er (veel) verstand en hands-on ervaring mee

Dus eigenlijk is het antwoord op je vraag volmondig Ja

3 likes

Volgens welke goede horlogemakers, van Rolex zelf? Wat is er precies bijzonder aan het mechanische uurwerk van 70 uur dat op 4hz draait en relatief anti-magnetisch is om een prijs van 7000 euro te kunnen rechtvaardigen?

2 likes

Tja dat is een antwoord wat de horlogemaker(s) zelf moet beantwoorden, dat is niet aan nij

Maar is mij door diverse horlogemakers verteld en niet van Rolex zelf natuurlijk, dus dan moet het toch wel kloppen

ETA , en kun je nagaan dat je voor dat simpele uurwerkje nu al 5k moet neerleggen (de zwarte). :face_with_thermometer:

4 likes

:nauseated_face: