Verschil tussen Seiko 6139-6010, 6011 en 6012 ?

Ik ben de laatste tijd gebeten door het Seiko 6139 virus en nee ik ben niet gevaccineerd.
Aad57 is een hele fraaie Seiko Pogue aan het opknappen en ik heb gisteren een 6139-6011 gekocht met serienummer 000067
Dat schijnt de “Bruce Lee” 6139 te zijn maar nu lees ik dat die een 6010 had. De 6010, 6011 en 6012 schijnen dezelfde horloges te zijn en de nummering heeft iets te maken met het gebied waarin ze werden verkocht ? Is de 6011 een EU of JDM ? Of in de jaren dat ze werden verkocht ? i.e. de 6010 begin 70, 6011 70 en 71 en de 6012 na 71 ?
Wie o wie kan mij iets zinnigs vertellen.

3 likes

Ik kan je niets vertellen over de verschillen, maar wel over het serienummer, dat is namelijk 0O0067, deze gemaakt in oktober 1970. de 2e nul is namelijk geen nul maar een O…

Misschien dat @koekoek er meer over kan vertellen.

Goedemorgen VMax (heb ik ook nog gehad) dat van dat nummer en bouwjaar wist ik. Ik zal Koekoek eens een mailtje sturen. Top. Bedankt voor je reply en een fijne dag.

3 likes

Dochterlief op de Max

1 like

Hij heeft er voor gestudeerd:

Dit is de mijne

6 likes

Heel fraai. Ik kan niet wachten tot de mijne er is. Het artikel had ik gelezen maar geen idee dat dat van Koekoek was. Vandaar ook de verwarring rond 6010, 6011 en 6012. Ik zie het verschil niet en ik las verschillende dingen over de modellen. Ik ben benieuwd …

Jong geleerd?

Ben benieuwd naar de rest van het verhaal. Is het nou zo’n crappy foto, of lage resolutie? Glaasje lijkt beroerd op de verkopersfoto :thinking:

Is niet van koekoek. Die gasten van DC Vintage watches hadden oude foto’s bekeken en ik meende zelfs de dochter van Bruce Lee geïnterviewd. Ze hadden er een hoop tijd ingestoken. Maar nog steeds niet met zekerheid te zeggen of dit de echte configuratie is. We doen het er maar mee.

1 like

Tot ik hem binnen heb zal ik er mee moeten doen. Prijs was niet wereldschokkend en ik koop ze liever in beroerde conditie dat glimmend en als nieuw. Veel meer kans dat alles nog origineel is.

2 likes

Kwestie van goed opvoeden … :smirk:

1 like

6139-6012 uit 1974

7 likes

Het is niet altijd even duidelijk maar het laatste cijfer heeft vaak betrekking op de markt, en tijd waar hij verkocht is. Soms ook de wijzerplaat. Ten opzichte van de 6010 en 6011 is de 6012 er in veel meer wijzerplaat varianten.

Dat is niet geheel waar. Je kan ze zeker in goede en originele conditie vinden.

Niet helemaal uit 1974, die dial is van eerder :wink:

1 like

Jawel maar niet voor de prijs die ik voor deze betaald heb. Ik heb altijd geleerd dat als iets te mooi is om waar te zijn dat dat meestal ook zo is. :smirk:
Deze heb ik alleen gezien via interner dus het was een gokje.

Mijn oude trouwe 6030 :nerd_face:

3 likes

Alleen die tachy meter ring ff goed draaien :slight_smile:

1 like

Heel mooi model. Staat ook nog hoog op mijn lijstje

1 like

Heeft een ‘reparateur’ al eens gedaan - na korte tijd zat hij al weer verkeerd… Schijnt simpel te zijn, maar :thinking:

Ik vond zojuist deze handige site. Misschien al lang bekend, maar ik ben er blij mee:

Ik ben verder ook benieuwd naar de onderlinge verschillen van de type nummers…

Kijk eens hier: https://www.watch-wiki.net/doku.php?id=tag:seiko_calibres&do=showtag&tag=seiko_calibres