Verschil tussen Seiko SKX007 - SKX009 - SNZH53

Ik heb ze allebei en kan je die optie van harte aanraden! Ik draag de trouwens SKX net iets vaker merk ik.

1 like

Haha, geweldig die reacties super leuk om ze te lezen! Ik denk inderdaad dat ik uiteindelijk een heel arsenaal aan horloges heb liggen
 Zodra ik bij een juwelier binnen loop zie ik alleen maar meer mooie horloges haha!

Even een beginners vraag gezien er toch veel mensen mee lezen
 Is het gemakkelijk om de bezel van bijvoorbeeld een skx007 te veranderen? Zo ja, zijn er veel verschillende beschikbaar?

Thanks weer allen voor de leuke reacties.

Ik vind de kast van een turtle niet mooi om mijn pols staan, had hem toevallig bij de juwelier om gehad, maar thanks voor het meedenken! :grin:

Om de reden die je noemt mbt tot voordeel van een echte duiker zit ik te denken om toch voor de SKX te gaan
 Maar dat denk ik op dit moment, kan over twee uur weer compleet anders zijn :joy:

1 like

je moet er even handig in worden, maar schijnt haalbaar te zijn.

en dan gaat er een wereld open. pepsi dial, een onuitputtelijke voorraad van aftermarket spul, zoals ceramische, coin edge, solid skx171
 of nog beter, neem een skx171 en zet er een skx007 bezel op. de 171 heeft namelijk opgelegde indexen en zwarte datum en dat schijven, wat de klok chiquer doet ogen.

2 likes

Goedemorgen Robin. Mijn persoonlijke mening: ik heb de snzf17 lang geleden gehad, de snzh53 tweemaal (heb hem nog in zwart, omgebouwd tot 55 fathoms) en heb een skx007 en skx009. In dat rijtje zet ik de snzf17 als laatste. Niet omdat het een vijfje is, dat is de snzh53 ook maar ondanks een leuk design straalt hij wmb in de hand net wat minder kwaliteit uit in vergelijking met de rest. Zit hem voor mij voornamelijk in de bezel, die oogt - bij gebrek aan betere woorden - goedkoper dan de rest. De snzh53 heeft voor mij echt een wow factor en ziet er fijner afgewerkt uit, met uniek design. De 007 en 009 zijn prachtige duikklokken. Mooi stuk geschiedenis, hele interessante casevorm met verschillende afwerkingen en de 007 met een prachtige matte wijzerplaat waar de 009 wat kleur brengt.

Kortom ik kan ook niet goed kiezen :wink:

3 likes

Goed om te horen, ben al verschillende juweliers afgegaan om ze in het echt te bekijken maar ze nog nergens kunnen vinden (ook de SKX serie niet). Maar de zoektocht blijft doorgaan! Geloof dat ik eigenlijk ook van het uitzoeken / lezen over de vers hi horloges etc. geniet :)!

dank dat je meer kans maakt bij verkopers die meer gericht zijn op Seiko automaat horloges, zoals Rob van monsterwatches.nl

1 like

wow da’s een serieuze duik dan
hoe lang duurde die duik in totaal?

1 like

Ik zag inderdaad alle horloges op zijn site staan, wellicht dat ik naar de beurs ga waar hij staat in juli :slight_smile:

1 like

Seiko shop in Amsterdam ( Heilige weg 14 , zijstraatje Kalver ).
Of idd de beurs in juli. Wel druk om zn stal hoor
maar dan ook ECHT druk.
Relaxed passen en in n spiegel of buitenlucht kijken is daar niet echt mogelijk.
Je kan m wel gelijk achterlaten om m perfect naar jouw smaak te laten modden.
Dus eigenlijk rustig passen in de winkel ( bel ze ff of ze ze idd hebben :joy:) en dan op de beurs kopen met eventuele aanpassingen.

1 like

Thanks voor de tip! Woon dicht bij Amsterdam dus was sowieso al van plan om verschillende juweliers binnen te stappen. Nu kan ik gericht kijken hehe. Thanks!

2 likes

ik zou dan vooraf vragen of hij die modellen voor je kan meenemen. anders zie je ze alsnog niet allemaal.

Na alle modellen “gepast” te hebben tot de conclusie dat de SNZH toch wel erg mooi om m’n pols staat. Via marktplaats een goede deal kunnen sluiten en m’n eerste horloge met een bezel gekocht!

Het glas heeft wat krasjes, maar ik was al aan het kijken voor een upgrade dus dat is geen probleem. Hieronder een foto van het horloge met een bandje die ik heb overgenomen van een forumlid :nerd_face::v:

4 likes

Ik vind het Ă©cht een goede keuze; het blijft een mooi sjiek horloge en eigenlijk bijna geschikt voor elke gelegenheid!!! :slightly_smiling_face:

Nu nog een toffe nato erbij kopen voor op vakantie en in het zwembad! :sunglasses:

1 like