Verschil tussen Seiko SKX007 - SKX009 - SNZH53

Goedenavond horloge liefhebbers.

Sinds kort ben ik mij enorm gaan interesseren voor horloges en dan met name de automatische uurwerken.

Na dit hele weekend vele filmpjes te hebben gekeken, posts te hebben gelezen en het verkoop topic van dit forum door te hebben gespit, ben ik tot de conclusie gekomen dat een Seiko mij een mooi merk lijkt om m’n eerste echte horloge van te kopen. Dit gezien een omega (welke ik toch errug mooi vind) voor mij nog iets aan de dure kant is om als eerste horloge te kopen.

Nu ben ik drie modellen tegen gekomen die mij zeer aanspreken; de SKX007, SKX009 en de SNZH53.

Nu is er uiteraard een prijsverschil tussen de modellen en kunnen de SKX modellen tot 200m diep en zijn het echte divers waar de SNZH “slechts” 100m diep kan. Wat zijn de overige verschillen en in hoeverre maakt die uit voor een horloge welke ik als daily wil gaan gebruiken en voorals als leuk eerste horloge moet dienen.

Tot slot zie ik verschillen in de K en J series, nu heb ik gelezen dat het verschil zit dat K in Singapore worden gemaakt en de J in Japan. Het verschil zou zijn dat er in Japan nauwkeurigere controles worden uitgevoerd. In hoeverre is dit zo en hoeveel maakt dit uit in deze prijscategorie?

Ik hoop dat mijn vragen niet al honderden keren zijn gesteld, ik heb gezocht of er al eerdere topics waren mbt tot dit onderwerp maar niks gevonden (ik moet toegeven dat ik nog weinig ervaring op fora heb).

Alvast hartelijk dank voor het delen van jullie kennis en mij een stapje dichter te helpen bij de aankoop van mijn eerste echte horloge.

Hartelijke groeten,

Robin

4 likes

Ik heb de zh gehad en weer geflippert; de 009J heb ik nog steeds.

De kwaliteitscontrole van Seiko blijft een hit en mis; soms is de uitlijning van de bezel perfect; soms ronduit slecht!
(Ongeacht J of K versie voor zover ik heb begrepen)

Bij mijn 009J is de kroon positie iets afwijkend; ergerlijk en slordig; je kunt er veel info online over vinden en hier op het forum.

Persoonlijk zou ik als dagelijks horloge eerder voor de Snzh53 gaan; vind die wat “dressier” dan de SKX modellen. Heb je duikplannen of heb je dagdagelijks veel met water van doen dan is de iso gecertificeerde SKX weer beter (200m en schroefkroon)
De zwarte 007 combineert overigens wel lekker met veel soorten bandjes :sunglasses:

Uurwerk is hetzelfde dus samengevat zou ik gewoon het model kiezen dat je zelf het mooiste vindt!

1 like

Hoi Robin, als ik jou was zou ik voor de SKX gaan. Ik heb zelf de 007 Echt 'n top klokje en nu al legendarisch. De SNZH53 is niet 'n echte diver volgens mij maar meer 'n 5je is de gedaante van een duiker. Van de SKX ga je geen spijt krijgen als eerste echte horloge, dat zullen hier meerdere gaan beamen. Ik heb toevallig de J. Maar de K is volgens mij net zo goed, dus maakt weinig verschil.

1 like

Ik ben vaak wezen duiken maar dieper dan 100 meter doe ik maar zelden. Lijkt me ruim voldoende hoor. Dus ik zou als ik jou was gewoon de mooiste pakken. Succes met je keuze!

2 likes

:joy:

Pak de mooiste inderdaad. Er is zoveel hierover geschreven (misschien moeilijk te vinden tussen de regels door). Zelf een keuze maken en erachter staan.

2 likes

Ik heb eenmaal 230m gedoken met de Snzh53; die gaf toen geen krimp! :sunglasses:
(Wel een krasje op de bezel omdat ik em langs de verroeste periscoop van de U297 schraapte)

:lying_face: :shushing_face:

6 likes

Kies wat je het mooiste vind. Leuke klokken. De skx serie heeft een lange historie aan voorlopers. De ander is een Seiko 5 (een van de mooiste uit die reeks).

1 like

Hartelijk dank iedereen voor de leuke reacties. Tof om te lezen hoeveel actieve behulpzame leden dit forum heeft.

Als ik het dus goed maakt het qua uurwerk niet veel uit of ik de SKX of de SNZH kies afgezien van de diepte. Qua uiterlijk vind ik de SNZH een stukje mooier zeker wanneer deze ok een lederen bandje zit (nog tips waar goede bandjes te koop zijn voor een leuke prijs? :grin:)

Nogmaals bedankt allen!

Dankzij onderstaand artikel en de mooie foto’s wil iedereen zijn Snzh53 op die bruine Hirsch horlogeband! :shushing_face:

En ze hebben gelijk want het is een prachtige combinatie!
Een zwart/grijsblauwe NATO is natuurlijk ook tof in de zomer! :sunglasses:

Lees:

http://wornandwound.com/review/review-seiko-5-snzh53-diver-in-blue/

3 likes

Thanks voor de reacties, nu moet ik enkel nog kiezen of ik de SNZH52 of 57 aan ga schaffen en via welke website ik hem ga bestellen… :grin:

Succes met kiezen! Kan geen foute keus zijn in dit geval. Onder andere monsterwatches verkoopt ze, hoewel nu alleen de 53 op voorraad is voor €155. Benieuwd welke het wordt!

Ik zal een foto plaatsen zodra het gekozen exemplaar binnen heb… Kwam onderstaande link tegen, iemand ervaring met massdrop?

1 like

Ken het niét maar mijn aanname is dat je op massdrop invoerrechten moet betalen.

Kies samengevat voor een Europese webwinkel zoals monsterwatches.

Dit kan ik inderdaad beamen. Laatst een 5’tje gekocht voor 125 dollar, kwam dus 30 euro invoerkosten bij.

Sommige geven aan wel eens geluk te hebben en de invoerkosten te ontlopen, maar dat geluk heb ik nog niet mogen meemaken.

2 likes

Dacht ik er uit te zijn welk horloge ik wil, kom ik de SNZF17 tegen…

1 like

Een vijfje is ook tof maar ik vind zelf de Snzh53 echt dressier en geschikt voor verschillende gelegenheden! :slightly_smiling_face:

1 like

Welkom hier!

Je doet iets verkeerd. Het moet zo:

  1. Zoek naar een horloge wat je wilt hebben.
  2. STOP MET ZOEKEN.
  3. Koop het horloge.
  4. Terug naar 1.

Succes :smile:

4 likes

Hierbij meteen correctie op stap 4 en de vervolgstappen!
(Ben je meteen helemaal ingewijd hier)

  1. Selecteer vervolgens het horloge uit je horlogedoos dat mag vertrekken
  2. Zet het tekoop
  3. Verkoop het ding; stuur em op of spreek af met de verkoper
  4. terug naar stap 1

:sunglasses:

5 likes

Zo gaat dat in horlogewereld nu eenmaal :joy:

Wat te denken van een iets duurdere turtle?

Of een andere klassieker van Citizen?


Zelf gaat mijn voorkeur uit naar een echte duiker (iso gecertificieerd). Reden is dat deze kwam waterbestendigheid beter zijn, zoals temperatuurwisselingen. Maar ook dat bijna alle duikhorloges een geschroefde kroon hebben. Zo kan een kroon niet per ongeluk open raken, waardoor vocht het uurwerk binnen kan komen.

Vind ik belangrijk bij werk met vocht. Bij een collega was dus per ongeluk zijn kroon open geraakt en had ie een klein aquarium om zn pols…

1 like

Volgens mij wordt het uiteindelijk zo dat je ze alledrie koopt… én een Crafter Blue band, én een Solid Jubilee, een Solid Presidential, én een flinke bos Nato’s en Zulu’s (want daar is de snhz53 ideaal voor).

Zo ging het in mijn geval namelijk… :slight_smile:

1 like