verschillen sea dweller 43 mark I en mark II

Naar aanleiding van de NA foto’s van @anon59745955HF en mijn eigen recente NA ontdekte ik dat er ondertussen 2 versies zijn van de Rolex Sea Dweller 126600 (SD43)

Na wat onderzoek blijkt dat de mark II ondermeer een kroontje heeft (tussen swiss en made) op dial onderaan (wat wijst op het nieuwe werk bij de nieuwe Rolex horloges) en volgens schamele “internet” info zijn er ook wat verschillen in het gebruikte lettertype (in “sea” en in “Ft”) en aan de kroon…

Die 2 laatste zaken zie ik niet echt (met het blote oog), maar wel interessant om te weten of er nog verschillen zijn!

Ik heb ondertussen ook bij een Rolex AD gevraagd om meer info…

Kennen de Rolex fanaten hier nog meer verschillen tussen seadweller sd43 mark 1 en mark 2?

1 like

Volgens mij was er ook een kleine aanpassing aan het mechanisme.

Edit: vind er niets concreet (lees: officieel) over. Misschien juist om manier om hun nieuwe modellen met Chronergy Escapement te onderscheiden.

1 like

Dit kan betekenen dat de MKI gewild gaat worden want die is dan maar 1 jaar geproduceerd :thinking:

4 likes

Zie net dat Crownguard ze alle 2 te koop heeft. Misschien eens aan hem vragen.

1 like

@Crownguard enig idee? :wink:

1 like

Alleen de coronet tussen swiss en made is anders
Dus de MK1 is idd maar een jaar gemaakt. De true anniversary sd

5 likes

Is het uurwerk dan ook anders? Dacht dat er zonder kroontje niet het nieuwe 72 uur gangreserve uurwerk erin lag maar de oude met 45-48 uur gangreserve.

neen heeft ook het 3235 uurwerk

1 like