Verschillen Speedy 35705000 en 311.30.42.30.01.005

Als ik op de website kijk van Omega dan zie ik deze foto bij de Omega Speedmaster 35705000 http://www.omegawatches.com/collection/speedmaster/moonwatch/professional/35705000

En deze foto bij de 311.30.42.30.01.005 http://www.omegawatches.com/collection/speedmaster/moonwatch/professional/31130423001005

Wat zijn de verschillen, behalve dat de 35705000 niet meer nieuw te koop is volgens Omega? Ik zoek, maar kan het niet zien. Zelfde caliber, beide Hesalite crystal. En uiterlijk zie ik ook geen verschil.

Is er een kenner in de zaal die het me kan uitleggen? En welke is beter / heeft je voorkeur?

De doos met troep die je erbij krijgt

En de band heeft nu screwed links.

Last but bot least… de prijs :slight_smile:

Inderdaad. Prijs, das het grootste verschil…

Is dat prijsverschil zo groot, alleen door de doos en toebehoren en de andere band?

BobT Schreef:

Is dat prijsverschil zo groot, alleen door de doos
en toebehoren en de andere band?

Ik dacht eerst dat de sluiting ook veranderd was, maar volgens mij is die hetzelfde gebleven.

Ach. Hij is op een gegeven moment van 2380 list naar 2870 gegaan. Toen was de doos hetzelfde. Nu krijg je er nog leuke spullen bij ook

Tom Koerts Schreef:

Ach. Hij is op een gegeven moment van 2380 list
naar 2870 gegaan. Toen was de doos hetzelfde. Nu
krijg je er nog leuke spullen bij ook

En dat nog afgezien van de bijna jaarlijkse lichtere stijging.

Betreft voorkeur… als ik het geld had zou de nieuwe versie wel ietsjes ‘beter’ zijn met z’n geschroefde kroon en dan nog die geinige extra’s erbij. Ook de beleving met zo een pakket neemt iets toe.

Maar met een beperkt budget zou ik de oude versie nemen. Die klopt ook nog ietsjes beter, want de ouwe versies hadden ook geen geschroefde schakels :stuck_out_tongue:

Of er verschillen in de uitvoering zitten weet ik niet - wel dat het tweemaal dezelfde foto is…

marnix.moed Schreef:

Betreft voorkeur… als ik het geld had zou de
nieuwe versie wel ietsjes ‘beter’ zijn met z’n
geschroefde kroon en dan nog die geinige extra’s
erbij. Ook de beleving met zo een pakket neemt
iets toe.

Ik zou voor de oude gaan. Die extra’s haal je nooit meer uit de doos. De nieuwe bracelet is handiger verstelbaar, maar dat doe je maar 1x (en waarschijnlijk niet eens zelf). No way dat ik extra geld zou uitgeven hiervoor. Ik zou me genaaid voelen elke keer als ik kijk hoe laat het is.

Volgens mij heeft ie geen geschroefde crown trouwens.

marnix.moed Schreef:

Betreft voorkeur… als ik het geld had zou de
nieuwe versie wel ietsjes ‘beter’ zijn met z’n
geschroefde kroon

Lekker handig, een geschroefde kroon op een handopwinder…:smiley:

louis Schreef:

Lekker handig, een geschroefde kroon op een
handopwinder…:smiley:

Bedoelde natuurlijk de schakels… :o

Ze bestaan overigens wel, alhoewel erg spaarzaam. Voorbeeldje is de panerai radiomir.

Ogenblik Schreef:

Of er verschillen in de uitvoering zitten weet ik
niet - wel dat het tweemaal dezelfde foto is…

Dat dacht ik ook. Maar als je de linkjes volgt naar de officiele Omega-pagina, dan zie je dat de foto bij beide modellen staat.

Ik vraag me ook af of je de genoemde verschillen op deze foto zou moeten kunnen zien.