Verschillende oude zakhorloges

Hallo allen,

ik heb een aantal zakhorloges gevonden in de erfstukken van de familie. Ik heb er totaal geen verstand van en zou graag meer te weten komen over deze horloges. Herkomst, leeftijd, waarde.

het eerste horloge.

Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen.

alvast bedankt.

Ik kan maar 3 afbeeldingen plaatsten dus bij deze de volgende.

1 like

1 like


Dit is de laatste en voor mij de meest speciale. is al heel lang in de familie en ziet er heel anders uit dan de rest.

Cinza

1 like

Hallo Cinza,

Welkom op dit forum.
De eerste en de derde zijn vrij simpele cilindergang horloges die niet of nauwelijks meer waarde hebben dan de waarde van het edelmetaal in de kast, volgens mij eind negentiende, begin twintigste eeuw.

De tweede is hoogwaardiger en heeft een mooi ankergang uurwerk en dateert volgens mij uit begin twintigste eeuw.

De laatste is veel ouder; wellicht kan @koen je hier meer over vertellen.

Groet, Wilko

1 like

In de binnenkant van de horlogekast van het laatste horloge verwacht ik drie stempels, daarmee kun je het bouwjaar en stad achterhalen.

@HorloG ja dat klopt. hij komt uit Londen en aan de andere stempels te zien lijkt het tussen 1772 en 1778 te komen. Voor zo ver ik er wijs uit word. Ik zal later vandaag of morgen proberen daar een duidelijke foto van te maken.

@Wilko Dank je wel voor je antwoord. Moet ik Koen een bericht sturen of krijgt hij automatisch bericht omdat je hem getagd heb?

1 like

Hij krijgt inderdaad automatisch bericht omdat ik hem getagd heb. Ik weet niet of hij snel reageert, hij is geloof ik vrij druk de laatste tijd.

Welkom. Even checken, de eerste zou een gouden kunnen zijn. De ketting daaraan wellicht zilver, Wellicht handig ook diameters bijzetten, tweede oogt als damesmaat.