Verslag bezoek Uhrenmuseum Bad Iburg

Vandaag het Uhrenmuseum bezocht. Graag deel ik mijn ervaring met jullie.

De eigenaar was geweldig. Een oudere man rond 75 jaar werd enthousiast toen hij in de gaten had dat ik liefhebber ben. De heer had in zijn loopbaan ongeveer 30 jaar kerk klokken gemaakt en gerepareerd. En hij is al sinds decennia horlogemaker en verzamelaar.

Voorbeeld, ik heb alle Breitling modellen. Heeft ooit oldtimer verzameling verkocht en daar huizen van gekocht en verhuurd. Dat bracht elke maand geld op. Die auto’s kostten alleen maar geld. Vervolgens horloges gaan verzamelen naast klokken. En dat nu een museum in… Wordt vervolgd…

17 likes

Mooie clifhanger. Kan niet wachten op het vervolg :slight_smile:

1 like

Ben al nieuwschierig naar het vervolg

1 like

Ben ook heel benieuwd! Vooral naar de foto’s…

1 like

Verrek, recent nog in Bad Iburg geweest. Als ik dat geweten had…
Leuk plaatsje trouwens.

4 likes

Het gaat verder… Telefoon was leeg… 🥺

Het grootste deel verreweg van het museum bestaat uit klokken. Veel opengewerkte oude klokken, eentje zelfs uit de 17e eeuw… Even wat foto’s :smile:…

Je ziet het…klokken klokken klokken… In totaal meer dan 800… We gaan verder…

Hierboven de opengewerkte klokken waarvan de volgende heel oud is… Zie onder…

Hieronder eentje van 1935

Dan kom ik naar de afdeling zakhorloges. Ik kan het niet laten om er drie mee te nemen… Waarom drie? Ik bedacht me zo dat als ik er teveel meeneem ik die wellicht onder jullie kan onderbrengen. Ik schaf ze aan voor zachte prijsjes zoals je kunt zien :blush:. De collectie is overgenomen door de heer van een verstorven dame die er 45 had inclusief wat horloges…

Ik neem de oudste exemplaren mee alle in goede staat…

Ook neem ik een vintage dameshorloge mee voor een zacht prijsje :blush: waarbij ik ondertussen les krijg in hoe ik met de zakhorloges moet omgaan en ze kan bijstellen.

Dan natuurlijk de oudere horloges die hij niet verkoopt…helaas…

Dan een greepje uit zijn Breitling verzameling…

Uiteindelijk krijg ik nog tips over Henry’s. De grootste veiling in Duitsland die er in maart weer aankomt. De onderkaak en kin moet op de grond vallen volgens de heer als je dat ziet…maar eens in verdiepen.

Heel leuke middag gehad met dank aan de eigenaar. Ik kom hier zeker terug… En heb ik hem gezegd… Kijk er niet raar van op als er meer Hollanders komen :wink::wink::wink:

18 likes

Gewoon een keer terug gaan en de eigenaar de groeten doen van mij

2 likes

Heel knap allemaal.

1 like

Leuk verhaal.

1 like

Heel mooi, en goede prijzen voor die zakhorloges zeg! Bedankt dat je ons virtueel meenam! :slight_smile:

1 like

Bedankt!!!

2 likes

Bedankt! Jouw lol spat ervan af!

1 like

Heel leuk museum inderdaad, en een mooi verhaal! :slight_smile:

Helaas was ik daar met vrouw en kinderen :joy:

1 like

Heel graag gedaan :smile:

1 like

1 like

Die jaren dertig Breitling chrono met zwarte plaat is wel een plaatje, ook een kostbaar exemplaar als hij tenminste helemaal origineel is.

1 like

Prachtig, dank voor de moeite die je hebt genomen…

1 like

Kon het jullie niet onthouden :grimacing:

1 like

Was origineel. Hij had in zijn persoonlijke collectie alle type Breitlings…