De eigenaar was geweldig. Een oudere man rond 75 jaar werd enthousiast toen hij in de gaten had dat ik liefhebber ben. De heer had in zijn loopbaan ongeveer 30 jaar kerk klokken gemaakt en gerepareerd. En hij is al sinds decennia horlogemaker en verzamelaar.
Voorbeeld, ik heb alle Breitling modellen. Heeft ooit oldtimer verzameling verkocht en daar huizen van gekocht en verhuurd. Dat bracht elke maand geld op. Die auto’s kostten alleen maar geld. Vervolgens horloges gaan verzamelen naast klokken. En dat nu een museum in… Wordt vervolgd…
Dan kom ik naar de afdeling zakhorloges. Ik kan het niet laten om er drie mee te nemen… Waarom drie? Ik bedacht me zo dat als ik er teveel meeneem ik die wellicht onder jullie kan onderbrengen. Ik schaf ze aan voor zachte prijsjes zoals je kunt zien . De collectie is overgenomen door de heer van een verstorven dame die er 45 had inclusief wat horloges…
Ook neem ik een vintage dameshorloge mee voor een zacht prijsje waarbij ik ondertussen les krijg in hoe ik met de zakhorloges moet omgaan en ze kan bijstellen.
Uiteindelijk krijg ik nog tips over Henry’s. De grootste veiling in Duitsland die er in maart weer aankomt. De onderkaak en kin moet op de grond vallen volgens de heer als je dat ziet…maar eens in verdiepen.
Heel leuke middag gehad met dank aan de eigenaar. Ik kom hier zeker terug… En heb ik hem gezegd… Kijk er niet raar van op als er meer Hollanders komen