Verslag van een enerverend weekend horlogecursus in Paderborn

Een bijzonder leuk en informatief verslag (tu)

Knap dat je in een weekend meer kan leren dan ik in 20 avonden, het is waar het tempo in Schoonhoven is wat traag. Respect voor de heer Schƶnbach!
(En dat voor zoā€™n schappelijke prijs.)

Als de vervolg/gevorderden automaatcursus in Nederland gegeven gaat worden heb ik daar wel interesse in, kan ik die volgend jaar gaan doen. Maar dan moet ik eerst even sparen tot mijn opleidingsbudget weer is aangegroeid.

Persoonlijk vond ik het erg prettig dat het een weekend achter elkaar was, scheelt je ook 19 keer heen en weer rijden ā€¦:slight_smile:
maar daarnaast bleek voor mij iig dat het geleerde beter in de kop blijft zitten omdat je er twee dagen intensief mee bezig bent zonder onderbreking van een weekā€¦Wat Hans aangaf om een handopwinder en een automaat in 1 weekend te doen zou me teveel zijn of je moet al van een basistechniek weten. Zou me nu overgens wel lukken denk ikā€¦
Ik ga in december als het goed is nog een keer, mochten er mensen meewillen, van harte welkomā€¦en gezellig :wink:

1 like

Top verslag en wat een ervaring! Dank daarvoor!
Mocht ik er tijd voor hebben, dan zou ik graag ook zoā€™n workshop willen volgenā€¦

zie hier mijn verslag van destijds
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,237888,237888#msg-237888

capice Schreef:

@jantje.vlaamā€¦de basiscursus is met een
handopwinder, verderop zie je ook wat fotoā€™s van
de cursus automaat. Maar dat hangt van je keuze af
voor welke je je wil inschrijven: basis
handopwinder, vervolg/gevorderden automaat of
gevorderden chronograaf

Ik kan me voorstellen dat de basiscurcus met een handopwinder begint. Heb 't ook zo aangepakt. Een 6497 bijvoorbeeld is een stukje groter dan een 2824. Is ook wat makkelijk om in te komen dan meteen te prielen met de nog kleinere onderdelen. Bovendien zijn 't natuurlijk weer een paar onderdelen minder waar je mee zit.

bedankt voor dit fraaie verslag (tu) jammer dat ik toen verhinderd was.
deze cursus is iets waar veel mensen naar zoeken denk ik.
mooi horloge ook!

tjande Schreef:

Top verslag en wat een ervaring! Dank daarvoor!
Mocht ik er tijd voor hebben, dan zou ik graag ook
zoā€™n workshop willen volgenā€¦

die tijd moet je gewoon makenā€¦:wink:
@anon53420065NA, hoger maar leuk om te zien en mooie duiker idd. Prijs is wel een heel stuk hoger voor hetzelfdeā€¦

Bedankt voor je mooie verslag en natuurlijk de fotoā€™s.

Heel goed verslag! Lijkt mij ook wel leuk. Bedankt voor je werk Capice:)-D
Jan

op verzoek van enkele forumleden heb ik contact gehad met Alexander, indien er minimaal 5 deelnemers zijn wil hij met alle plezier een keer naar Nederland komen voor een weekend. Als je hiervoor interesse hebt stuur dan even een pbā€¦

Bedankt voor je uitgebreide en goed geĆÆllustreede verslag Capice! (tu)
Mede door je enthousiasme staat zoā€™n cursus hoog op mijn to-do-list. (maar eerst nog een ander ā€œklusjeā€ afmaken) :wink:
Overigens lijkt het mij een deel van de scharme om de cursus in zijn eigen atelier te volgen. Als Alexander naar NL zou komen mist zoā€™n cursus toch een dimensie imho.

1 like

Zou deze cursus na al die jaren nog bestaan?

1 like

Deze oude draad is ook voor mij nieuw. Na 7 jaar weet je dat niet nee, maar het klinkt wel goed inderdaad.

Zijn website is nog steeds up maar wordt niet echt bijgehouden:
http://www.uhrenarchiv.de/6748829ee40d0c403/index.php

@capice enig idee?

Leuk verhaal.bedankt voor het delen.

Schitterend verslag, leuk om te lezen aangevuld met mooie fotoā€™s, bedankt voor het delen.

Verslag behoort tot de categorie: Goud van Oud!