Verslag van service Pontiac Hydraulica Memomatic

Een dorpsgenoot bracht deze mooite Pontiac binnen voor een service.

Een kwaliteitshorloge daar het een Tissot caliber 2481 bevat. Leuk om aan te werken

Alles uit elkaar gehaald en gereinigd, klaar om terug te monteren

Eerst starten we met het uurrad

Dan de rest van het radarwerk

Opwindmechanisme en uurverzetting mechanisme.

Het anker en de balans erin en het horloge begint direct mooi te tikken.

Datumverzettingsmechanisme en de datumring

Klaar om het horloge af te regelen. Heel mooi regelbeeld voor zo’n vintage horloge. Ook mede dankzij het kwaliteit Tissot binnenwerk

Als laatste het automatic systeem monteren. Dit horloge is klaar om terug in de kast te plaatsen en kan weer vele jaren mee!

28 likes

Hartstikke mooi weer :slight_smile:
Fijnregeling lijkt te missen op de balans brug? En ik blijf het apart vinden dat zo’n rotor zo simpel gelagerd is en dan zo lang blijft werken…

Prachtig! :slightly_smiling_face: Dank je voor het delen!

Bedankt voor het delen.
Maar de Tissot 2481/Omega 1481 zijn toch echt niet de fijnste uurwerken om aan te werken.
Vaak problemen met de datum snelverzetting, en de constructie van het datumpal veertje :unamused:
Tirette gedeelte is slecht gebouwd, stift verwijderen moet in de wijzerverzet stand en zelfs dan kan het nog fout gaan met terugplaatsen waardoor de wijzerplaat er weer af moet.
De rotors hebben ook vaak erg veel speling door slijtage.

1 like

Mijn beste,

Schitterend gedaan!!
Mijn complimenten!!
Dank voor het delen. :+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Dit zijn de mooie topics.
Je hebt altijd zoveel eer van je werk als zo’n uurwerkje weer goed loopt

:+1:vakwerk!:+1:

Nogmaals bedankt voor de goede service, Bart :+1:

2 likes

Leuk verslagje. :+1: Ik ken deze uurwerkjes inmiddels als m’n broekzak. Ik moet zeggen dat ik de voorloper hiervan (cal 784/794) prefereer boven de 2481/2571. Om de beat rate te verhogen hebben ze in de 2481/2571 een stijvere opwindveer gestopt en dat geeft nog wel eens gezeur met verbuigende veren en raar slipgedrag. :face_with_raised_eyebrow:

2 likes