Verspringen dag na 24.00

Hallo, bij mijn horloge met valjoux 7751 uurwerk, verspringt de dagaanduiding niet op 24.00 uur pas op 24.15 uur. Is dit een afregelprobleempje of normaal bij deze uurwerken?

je bedoelt vast 0.15 uur.
anders heb je wel iets super speciaals volgens mij.

je snapt wel wat ik bedoel

Ik begrijp wat je bedoelt maar ik kan je helaas niet verder helpen.
ik kon het ook niet laten om er op te reageren.
mocht het in verkeerde aarde vallen bij deze sorry!!

@ klompie,
als de datum niet correct verspringt wil dat meestal zeggen dat de wijzers niet correct zijn opgezet. je kan dit niet ‘afregelen’, de enige manier is wijzers afnemen en correct terugplaatsen.
groet, frank.

Zoals River-vvs al zegt is dit niets ernstigs. Een kwestie van de wijzers afnemen, het horloge stilzetten en met de kroon draaien totdat de datum verspringt. Dan de wijzers weer op de 12 positie terug plaatsen.

Ik heb de mijne even gecontroleerd, 5 voor twaalf verspringt de datum.:sunglasses:
Ik zou er niet wakker van liggen.:wink:

Ik heb er ook weleens naar gekeken; de meesten verspringen (of verschuiven?) zo rond 23:45 - 0:15. Niet ongebruikelijk lijkt me en ik zou 't gewoon zo laten…

groet
Mark

Mijn beste,

Idem dito

Bij de Seiko SKX007 verspringt de datum omstreeks 23.35 uur, doch de dagaanduiding verspringt omstreeks 01.00 uur.
De overige horloges van mijn collectie hebben een datum / dag verschuiving tussen de 23.50 uur en 00.10 uur!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-