Verstelbare sluiting Omega SMP

Ik kan bij “ervaring met horlogemakers” geen topic kan aanmaken (moet ik eerst bepaalde status/level halen op HF?) daarom even hier.

Ik zou voor mijn Omega SMP uit 2017 (212.30.41.20.01.003) graag een verstelbare sluiting erop willen en kwam op OF onderstaande opties tegen;

“117STZ004666 - adjustable to 3 positions. Without diver extension. Same size as original clasp. £47
117STZ001154 - adjustable to 6 positions. Without diver extension. £85
117STZ001159 - adjustable to 6 positions. With diver extension.”

(Bron: Omegaforums.net )

Prijzen niet meer accuraat, betreft oud bericht.

Woon in omgeving Breda, dus even langs House of Pertijs gegaan, als AD zullen zij het wel weten. Ik kreeg te horen dat bandformaat anders zou zijn, hij liet me de reeds verstelbare sluiting van de nieuwste SMP zien, welke inderdaad anders in elkaar zit. Zou zodoende de hele band vervangen moeten worden, zo dacht hij. Als al enkel de sluiting zou lukken, dan kosten rond €600-€700 wat mij aan de forse kant leek.

Ik vroeg mij af of dit niet goedkoper kon en zo ja, of jullie weten waar?

Daarbij meteen de volgende vraag:

Zag landkaart horlogemakers van @Chlorophyl (super handig, thanks🙏) en House of Pertijs staat er dus ook tussen.

Op Omega site zie ik ze ook als Service Centre staan. Als ik daar mijn SMP breng, doen zij toekomstig onderhoud dan zelf of besteden zij dit uit zoals Schaap en Citroen doet?

Ik hoor/lees goede verhalen over André in oosten van het land als omega certified watchmaker, alleen is dat onnodig ver als ik ‘m ook gewoon in Breda bij HOP kan brengen.

Oké, thanks! Hoor het graag🤞

Vraag het hen zou ik zeggen.

In dit artikel nog wat meer info:

https://www.ad.nl/branded/bij-deze-juwelier-staat-beleving-centraal-van-uitstraling-en-interieur-tot-collectie-en-service~ad51b906/

Ja glad vergeten dus, vandaar hier de vraag… zal ze es bellen of ff langswippen.

Hoewel artikel genoeg zegt, waarvoor dank🤞

@Jero1 of @Horloge24 kunnen je hierin adviseren en de onderdelen voor je bestellen als Omega certified watchmakers.

2 likes

Ik heb het in 2019 (jeetje, de tijd gaat snel … :see_no_evil:) door André (@Horloge24) laten fixen.

Naar dikke tevredenheid zoals je kunt lezen! Hele fijne upgrade. Ik heb toen zeker geen 600 betaald, maar Omega heeft de prijzen fors verhoogd de laatste jaren. Dus tja …

Lekkere bijdrage, een positieve ervaring, dus gerustelling dat ik er goed aan doe. En heerlijke foto’s van de SMP in jouw bijdrage, blijf verliefd op deze klok😬

Tja, 5 jaar geleden inmiddels, zal wel flink schelen inderdaad, dat zij zo.

Wat heb je met de oude sluiting gedaan?

1 like

Ah dank je.

Is een PB sturen gebruikelijk? Voordat ik loop te spammen🫠

2 likes

Zeker weten!

1 like

Mijn geheugen laat me in de steek, maar ik denk bij het horloge gehouden. Inmiddels heb ik hem niet meer en ben ik alweer een ‘paar’ horloges verder. :wink:

Ja hoor, gewoon doen.

Vraag me ook af waarom iemand de standaard sluiting zou willen kopen, tenzij deze stuk is. Wat heb je voor de SMP in plaats gehaald?

1 like

Top! :handshake:

:fist_left:

1 like

In een ‘spontane’ bui geruild voor een Pelagos, ook mooi …

PS Ik doe nooit echt lang met een horloge. Als ik een half jaar tot een jaar éénzelfde horloge heb, is het een bijzonderheid. Vaak koop ik wel weer hetzelfde terug, horloges die ik al eerder heb gehad. Het is een rare maar leuke tik … :sunglasses:

Geen probleem. Graag het bandnummer, dat in de sluiting staat, vermelden.

Kosten zijn absoluut geen €600,- denk eerder aan circa 350 met 2 verloopschakels.
Als de verloopschakels niet nodig zijn dan zijn de kosten € 260,- + eventueel een paar schroeven.

3 likes

Ow niks mis mee​:sunglasses: maar over tijdje ben je gewoon weer terug bij de SMP begrijp ik :rofl: is cirkeltje weer rond. Leuke hobby hè

Top! Fijn, ga ik je sturen.