Verstelbare sluiting Seiko Alpinist

Beste allen,

Daar gaat hij dan, mijn eerste post op dit forum… Ik ben voor mijn beide Seiko Alpinisten (SPB119J1 en SPB197J1) op zoek naar een stalen band (jubelee of oyster) of naar een sluiting voor de originele band welke verstelbaar is. Het probleem wat ik ervaar met de Seiko band is dat deze of te strak of te los staat, afhankelijk van de temperatuur en activiteit.

Ik heb gezien dat diverse verstelbare sluitingen wel net zo dik worden als het horloge en wat mij betreft dus uit proportie. Ik heb voor mijn SKX007 een Milat band welke goed zit. Kan iemand mij een advies geven? Dank alvast voor jullie moeite!

Als je nou niks kan vinden. Er is hier iemand op het forum die supermakkelijke tooltjes maakt waarmee je je band bij de sluiting kan verstellen.

Oh wacht, hier heb ik een link:

8 likes

Waarom geen leren band met Seiko vouwsluiting? Per gaatje verstelbaar en zeer comfortabel.

1 like

Kijk, dat tooltje is handig! Ik hoop vooralsnog een verstelbare sluiting te vinden zoals op veel duikers te vinden is.

Die leren band heb ik, maar ik wissel regelmatig banden. Nadeel van leer is dat het niet waterbestendig is. Dat is een Nato natuurlijk wel, maar die blijft nat. Dus ik wil ook een stalen band kunnen inzetten als ik bijvoorbeeld een hike ga doen of een dagje ga zwemmen. Ik hou me dus aanbevolen voor advies!

2 likes