Arie_Kabaalstra ( Dumet Watches )

Van Arie /Jan een geinig sleutelhangertje gekocht, met daarin verstopt een Bergeon vorkje en idem prikkertje. Aanvankelijk was ik een pietsje teleurgesteld over de afwerking, maar inmiddels heeft Jan dat keurig opgelost. Ik ben nu dik tevreden. Bovendien heeft Jan me de gevraagde extra vorkjes er ook nog eens bij gedaan: heel, heel hartelijk dank daarvoor! Duurde de eerste levering voor mijn bestelnummer 174 wat langer dan gehoopt, de verbetering van de afwerking is in record tijd gedaan! Chapeau.

7 likes

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit topic er nog niet is, maar ik kon hem niet vinden. Dus bij deze en anders graag door de @moderators samen te voegen.

@Arie_Kabaalstra a.k.a. Jan van DumeT Watches heeft voor mij een kastopener gemaakt. In Ă©Ă©n woord: Super! :+1:
http://www.horlogeforum.nl/t/tool-time/98305?source_topic_id=95459

4 likes

Vindt het jammer om in dit gedeelte van het forum toch met een negatieve ervaring te moeten komen.
Zoals vele heb ik een tooltje besteld, maar tot op heden nog niets ontvangen.
Heb hierover richting Jan een paar mails gestuurd, hiervan is de eerste netjes beantwoord maar nadat ik heb aangegeven er een beetje klaar mee te zijn en de bestelling wil annuleren geen enkele reactie meer gehad.
Gaat mij al helemaal niet meer om het tooltje en ik tijfel niet aan Jan zijn vakkennis, maar er zijn grenzen en zo doe je geen zaken met iemand.
Hoop dat ik de enige ben die zich hier aan ergert, en wens Jan het allebeste met zijn andere projecten.

24 likes

Ook ik sluit me helemaal aan bij deze reactie op de tool van arie_kabaalstra .

Al heel erg lang geleden de tool besteld, er ook klaar mee maar als je voorstelde geef me het betaalde bedrag terug en we zijn verder klaar dan krijg je geen antwoord .eer op de mail .
Heel, heel erg slordig voor iemand die iets van verkoop probeert op te zetten. Mensen die betalen zijn toch echt klanten . Als ik een klein rekensommetje maak en al die bestellingen ( klanten ) hebben net als ik betaald dan heeft hij een mooi buffetten aan geld in zijn zak .
Maar de betalers zien niets en worden niet op de hoogtegehouden .

9 likes

Ook ik heb een tooltje besteld via Jan. Ik heb me er vooral vreselijk aan gestoord dat hij wel de tijd en moeite nam om hele verhalen in onder ander het F1 topic te schrijven en ellenlange verhalen schreef over de ontwikkeling van zijn “nieuwe” projecten. Terwijl de mensen die al betaald hadden konden wachten op hun tooltje maar niet op de hoogte werden gehouden van de ontwikkelingen.

Ik heb betaald via Paypal en heb zo ook mijn geld terug gekregen nadat ik dat verzocht heb.
Ik hoop dat andere mensen snel hun tooltje krijgen en anders hun geld teruggestort

13 likes

Tooltje besteld in september. Na een bevestigingsmail heb ik niets meer vernomen.

Ik heb geen idee van de status van mijn bestelling of van de whereabouts van mijn tooltje.

De heer Kabaalstra volhardt in de totale radiostilte.

12 likes

Ik had precies hetzelfde gedaan via de website en ook geen reactie :joy:🤦

Na een PB alhier het bericht dat de vorkjes en shit in backorder staan maar nog steeds geen flauw idee wanneer dat stomme ding klaar is.

Je had tegen beter weten in mijn gunfactor maar das war einmal. 10 punten voor het idee en 2 voor de uitvoering. Geld terug en er bier van kopen of wachten tot ik een ons weeg, that’s the question. :thinking:

21 likes

Begin januari is er voor mij door vrienden een tooltje besteld vanwege mijn verjaardag.
Na de bevestiging hebben zij, net als de meesten hier, niets meer vernomen.
Ik blijf hoop houden op een leuke tool binnenkort, en geef nog steeds het voordeel van de twijfel,
maar de updates van nieuwe producten met het uitblijven van de levering van bestaande bestellingen/producten geeft dit wel een deukje.

Een update zou fijn zijn, levering een feestje :tada:

8 likes

Op 22 september heb ik een groen tooltje besteld met inzetjes (order 92).

Daarna op 24 september nog een blanco tooltje besteld, ook met inzetjes (order 196)

De eerste order is op 24 december aangekomen, exact na 3 maanden. Het tooltje ziet er mooi uit, voor mij goed afgewerkt, en afgezien van de levertijd geen klachten.

Toen begon het lange wachten op nummer 2… Omdat Kabaalstra erg stil geworden was met betrekking tot tooltjes, zelf maar eens aan de bel getrokken en gevraagd naar de stand van zaken.

Ineens is het probleem blijkbaar het niet leverbaar zijn van de inzetjes. In het oorspronkelijke topic werd hier tot eind januari met geen woord over gerept. Nu is blijkbaar niets meer leverbaar… Via andere leden werden verschillende suggesties gedaan om aan inzetjes te komen, bijvoorbeeld via Cousins. Daar is niet op ingegaan.

Zelf heb ik via PB contact gehad met Arie. Voorgesteld dat hij mij nu de tool stuurt, en dan later de inzetjes. Uiteraard betaal ik dan 2 x verzendkosten. Geen reactie

Wat ik me ondertussen afvraag:

  • waarom niet direct het juiste aantal inzetjes besteld? (Ook aan Arie gesteld, geen antwoord)
  • Zijn er nu tooltjes op voorraad? (Ook aan Arie gesteld, geen antwoord)
  • Er zijn minstens 294 tooltjes besteld, en zover ik na kan gaan (laatste bericht van Arie zelf) 175 geleverd. En de rest?
  • Waarom is Arie ineens stil?

Volgens Arie zelf: “'k ben momenteel met 2 horlogeontwerpen voor derden bezig, waarvan 1 een merk in oprichting, de Straptools, en plannen genoeg voor horloges onder mijn eigen naam…”

De aandacht voor de tools lijkt helemaal weg.

Al met al is mijn initiele positieve gevoel wel weg. Ik heb het idee dat ik aan het lijntje gehouden wordt, en met mij meerderen blijkbaar. Voor een simpele oplossing staat Arie niet open, en gaat hij niet op in. Zeer teleurstellend en onprofessioneel.

15 likes

Ik heb een dag of 10 geleden ook een pb aan @arie_kabaalstra gestuurd: geen reactie tot nu toe.

(ook) ik was een van de eersten die geld overgemaakt hebben voor een tooltje. Ben bang dat ik (ook) naar mijn geld, en nog minder leuk, naar het tooltje!

5 likes

Bij mij ook negatieve ervaring.
Bestel nr. 240.
Paar keer gemaild met de vraag hoe het er voor staat.
Enige reactie is dat het wachten is op de inzetjes.
Ik reken nergens meer op. We zien het wel.
Ook geen idee hoe ver het is met uitleveren.

6 likes

Je zou toch verwachten dat je een berichtje krijgt dat het iets langer gaat duren vanwege toeleveringen, maar niets van dat alles.

Wat me nog het meest stoort, is dat @Arie_Kabaalstra wel lekker enthousiast over zijn werkbankjes blijft schrijven.

8 likes

Ik had hetzelfde als jullie.
Was nr 200. Na lang wachten toch een ander tooltje besteld. Via PB hier op HF uitleg gegeven aan Arie dat ik nu voorzien was. Na nog een enkel PBtje heeft Arie me keurig mijn geld terug gegeven. Hoop dat het voor jullie en Arie snel opgelost word.

7 likes

bestelling 180 en iets op 22 of 23/09, was bijna aan het beurt…
13/03 bericht dat de inzetjes laten zicht wachten…
31/03 gevraagd om de tooltje zonder inzetjes te krijgen zonder min prijs, ik zou zelf zorgen voor de inzetjes…
…nu is “silence radio”…geen tools gezien, geen reactie, nada, niks, nothing…heel spijtig…

9 likes

Hier idem dito.
Probeer al weken te annuleren.
Maar geen enkele reactie.

9 likes

Blijkbaar is het voor sommige leden té moeilijk om de regels te lezen en zich daaraan te houden.
Het ervaringen topic is voor eigen ervaringen na een transactie.
Als je je ervaring over andere zaken kwijt wilt, zoek dan vooral het bijbehorende forum erbij en plaats je ervaringen daar.
En voor de zekerheid nog even; dit forum heeft geen rol in transacties. Wij stellen een platform ter beschikking en proberen met trustlevels en o.a. dit ervaringedeel om onze leden bewust te maken van de eigen verantwoordelijkheid en opletpunten.
Reacties die niet aan het voorgaande voldeden zijn verwijderd.
Dank.

4 likes

Jammer genoeg hier ook een negatieve ervaring met Jan/Arie.
Ruim 5 maanden terug het tooltje besteld en betaald. Ga het nooit nodig hebben, maar zoals wel meer zaken die soms op HF passeren, een leuke hebbedingetje en tegelijkertijd een aardige mogelijkheid om met alle andere kopers, de “CEO van DumeT Watche aka Mad scientist” een duwtje in de rug op het ondernemerspad te geven…
Vorige week zowel via pb als bedrijfs-mail contact gezocht, maar geen reactie.
Jammer…

14 likes

Het blijkt inmiddels een patroon bij dumet watches.
Geld aannemen maar niet leveren en niet reageren op verzoeken de bestelling te annuleren en het geld terug te storten. Ook ik heb een tooltje besteld (september 2021) en niet gekregen. Meerdere mails en pb’s gestuurd. Nul reacties.
Ik vind de reviews van de forumleden hierboven nog erg mild voor iets wat geen pech of slordigheidje meer is.

9 likes