Verstelbare sluitingen (maaicro edjustubol klesp) topic voor niet-duikers

Die Formex is cool!

2 likes

Oei. Kijk, nou komen we ergens :facepunch:t5:.
Die zwarte Sinn kan ik misschien wel wat mee.

ETA , geen toeters en bellen, alleskunner. Voor 1000-1500 klaar, zgan.
Toch maar eens naar DL rijden om te passen.

3 likes

Hier een lange verhandeling over de twee bracelets die Sinn levert.

De clasps zijn niet wat je zoekt, zo OotB.

Wie niet? Dat is een gemiste kans op de bracelet. Ik vond 'm lekker dragen toen ik 'm bij SeriousWatches in Drachten paste. Het zijn mooie platte horloges.

1 like

@FransT IK HEB EXACT HETZELFDE PROBLEEM!
Ook ik heb er al een behoorlijke zoektocht opzitten.
Ik zal even samenvatten wat ik onder andere heb gedaan en gezien.

Voor een zoektocht op het www kun je o.a. e volgende kernwoorden gebruiken (hebben bij mij de meeste zoekresultaten opgeleverd):

• Adjustable bracelets
  • On the fly adjustments
  • Extension clasp
  • Ratchet clasp
  • Micro adjustment clasp
  • Vouwsluiting met fijnafstelling

Naast de hier al genoemde merken zoals Christopher Ward en Mido kwam ik ook nog andere horloges tegen, waarbij voor de Hanhart Pioneer Preventor 9 mij enorm verraste. Hier kun je namelijk een werkelijk prachtig ontworpen bracelet bij bestellen (met fijn afstelling). Check ook de review op Beans and Bezels. Zij hebben het begrepen :ok_hand:
Mogelijk dat ik deze tzt ga bestellen.

Citizen en Casio hebben inderdaad ook heerlijk simpele sluiting die in mijn optiek standaard op iedere stalen band moeten zitten. Kijk bijvoorbeeld naar het filmpje van de Citizen Atessa CB0210-54L forward naar ± 5minuten en dan laten ze onderstaande sluiting zien:
CB0210-54L 1
CB0210-54L 2

Deze sluitingen (Casio heeft nog een kleinere, kan hem zo even niet meer vinden), zien er uit als een standaard sluiting. Niet te dik, lang of lomp. Ze kunnen dus prima op ieder, wat netter, horloge geplaatst worden. Ik heb geprobeerd om een typenummer van deze sluiting te vinden, maar het is me niet gelukt…
Ik kwam overigens wel het typenummer van een Seiko sluiting tegen: [M181-B-C], alleen geen webshop waar deze los te bestellen is (https://www.watchuseek.com/threads/sourcing-a-new-clasp.5258147/).

Universele band met fijn afstelling
De afgelopen maanden heb de zoektocht gewijzigd en geprobeerd om een complete universele band MET FIJNAFSTELLING te vinden voor de horloges die ik al heb, maar het is me helaas niet gelukt. Al kwam ik wel in de buurt :thinking:
Ik heb eerst de Miltat sluiting besteld. Deze is echter moeilijk aan te brengen op bestaande banden. Daarnaast, bij een wat dressier horloge ziet het er gewoon niet uit vanwege het grote formaat. Ook vind ik dat deze niet fijn zit (erg scherpe randen).
Uiteindelijk kwam ik bij een universele band uit van Condor, die ook nog eens geen drol kost. Ze voegen zelfs een aantal verschillende endlinks toe zodat je de band op verschillende kasten kunt zetten. Alhoewel, Dikke L+L, drie bier, dat lukt dus met geen mogelijkheid, of het ziet er niet uit :grimacing:. Al ben ik wel te spreken over de webshop trouwens :ok_hand:.

Hieronder tot slot een vergelijk tussen de Miltat en de Condor sluiting:

Lang verhaal kort, hopelijk zien de merken in dat er veel vraag naar is. Microbrands spelen hier al langer op in.
Ik blijf het draatje volgen. Wie weet word ik nog verrast :facepunch:

5 likes

JIj wilt een Monta:

2 likes

niet normaal he :grin:

Als ze die nou op de Chronomaster zetten, ben ik klaar. Maar nee hoor.

Verder verwoord je het probleem goed :

Het is het allemaal nét niet, als je een combinatie zoekt.
Bedankt :+1:t5: :+1:t5: moet er vandoor.

1 like

Tegenstrijdige berichten over de match van de Ginault bracelet op een Sinn 556 in dit topic :

Maar het zou wel passen op een ouder model Aqua Terra 39 mm, één van @FransT zijn favorieten.
2 likes

Ben inderdaad ook altijd aan het kijken naar dit type sluitingen. Heb zelf een formex essence 43 met de stalen band met de extra stand, werkt top. De afwerking en materialen van die horloges voor die prijs zijn bewonderingswaardig.

Las van de week dat de bandjes van ginault ook los zijn te bestellen, iemand had hem op een Oris 65.

Monta staat ook nog op de lijst.

Hier nog een topic: https://www.fratellowatches.com/recent-innovations-from-independents-and-microbrands/

2 likes

Fortis Blockbracelet met slideclasp
9 clicks van 1 mm, maakt een 9 mm marge.
Je oplossing

Horloge om de pols, dan schuif je hem op maat aan. Zonder het opnieuw op maar af te hoeven stellen. Easy.

4 likes

Een oplossing. Moet je wel die Fortis willen natuurlijk :slightly_smiling_face:

1 like

Of een andere Fortis, op alle modellen zit vanaf 2019 die band met sluiting. :wink: #waaromzoujegeenfortiswillen

1 like

Nog een overzichtje https://www.beansandbezels.com/articles/adjustable-watch-bracelets/

4 likes

Bedankt! Mooi artikel. Meeste waar ik maanden naar heb gezocht wordt hier ook genoemd :grinning_face_with_smiling_eyes:. Bijzonder dat ik dit stuk dan weer niet ben tegen gekomen :thinking:

SWC heeft overigens ook een versie ontwikkeld voor met name de SWC diver.

1 like

Scroll eens omhoog naar mijn openingspost :slightly_smiling_face:

1 like

De Ginault band/sluiting wat Locobono hierboven al ergens beschreef, wordt wel voor meerdere modellen aangeraden. Niet goedkoop, wel kwaliteit.

Quick Review - Ginault Bracelet on 40mm Divers Sixty-Five | WatchUSeek Watch Forums
The Ginault Sarb 035 Glide Lock | WatchUSeek Watch Forums
PSA: The SARB017 Alpinist is a perfect fit for the Ginault OR bracelet, and a review! | WatchUSeek Watch Forums

En wat las ik hier op HF?

image

2 likes

Als ik eerlijk ben, vind ik de bracelet niet mooi passen op de Seiko’s en de Oris. De overgang tussen de lugs en de end link is voor mij te groot.

1 like

Klopt, de lugs op de Oris zijn langer en platter. Ginault band :point_down:t5:

Daarentegen steekt het bij het origineel ook uit.

De Alpinist. Tja.

Op de SARB prima. Ginault:

Het origineel :point_down:t5: ligt ook wat lager zo te zien.

Maar de sluiting maakt een hoop goed :slightly_smiling_face:

2 likes