Verstellen schakels bij aankoop internet

Ik ben van plan een Rado Ceramica via internet te kopen bij watchdeal.de (scheelt veel in prijs). Echter, kun je dan zelf dit horloge op maat maken? Of is daar speciaal gereedschap voor nodig? Het staat een beetje raar om dit fonkelnieuwe horloge een plaatselijke juwelier binnen te stappen. Heeft iemand hier ervaring mee?

EJB Schreef:

Ik ben van plan een Rado Ceramica via internet te
kopen bij watchdeal.de (scheelt veel in prijs).
Echter, kun je dan zelf dit horloge op maat maken?
Of is daar speciaal gereedschap voor nodig? Het
staat een beetje raar om dit fonkelnieuwe horloge
een plaatselijke juwelier binnen te stappen. Heeft
iemand hier ervaring mee?

Oef, het is alweer een tijdje geleden. En de mijne is ook een oudje (nog met de stalen achterdeksel). Maar dacht dat 't bij mij pinnen waren die je eruit kunt timmeren of draaien met zo een speciale tool. Als ik em niet bij de bank heb liggen, ga ik vanavond ff voor je kijken.

Het verschild volgens model.
Er is speciaal gereedschap voor nodig.
Bij verkeerde handelingen gaat dikwijls de keramische schakels stuk.

U kan de pols doormeter opgeven aan de verkoper.

Tegen een kleine vergeoding wil een juwelier of horlogemaker de band vast wel op maat maken.

Wellicht zoiets aanschaffen? http://www.ebay.nl/itm/Watch-Band-Link-Strap-Pin-Remover-Adjust-Repair-Tool-/260767979402?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cb6fb978a#ht_2839wt_1037

En anders naar de juwelier inderdaad. En als je niet wil zeggen dat je het via internet hebt, dan zeg je gewoon dat je het als cadeautje hebt gekregen :wink:

Dank voor jullie suggesties. Dan toch inderdaad maar langs de juwelier en beleefd vragen of hij voor een vergoeding op maat wil maken; ik houd het liefst van open-vizier en zal ook uitleggen waarom.

EJB Schreef:

Dank voor jullie suggesties. Dan toch inderdaad
maar langs de juwelier en beleefd vragen of hij
voor een vergoeding op maat wil maken; ik houd het
liefst van open-vizier en zal ook uitleggen
waarom.

Scheelt mij weer een tripje naar de kluis :stuck_out_tongue:

Maar zoals eerder aangegeven, meestal kan het wel tegen een vergoeding. Wel even vragen, want het kan erg verschillen. De ene vraagt er 5 euro voor en de ander even makkelijk 15 euro. Bij de een kan je er op wachten, bij de ander moet je em achter laten.

Achterlaten is bij een Rado zoiezo geen overbodige luxe.
Bij haastwerk kun je de keramische schakels flink beschadigen.
Ga het liefst bij een radodealer langs.
Die hebben er ervaring mee.
En wij hebben bijna dagelijks mensen die horloges laten inkorten die cadeau gekregen zijn of via internet zijn aangeschaft.
Als je er maar niet vanuit gaat dat het service is, zullen er maar weinig juweliers zijn die het niet voor je willen doen tegen een vergoeding.

Internetaankopen zijn niet erg, maar ik erger me er groen en geel aan als mensen binnenkomen en ervanuit gaan dat je als juwelier/dealer de service verleent voor een via internet aangeschaft horloge, die je ook zou verlenen bij een door jezelf verkocht horloge.

Dank voor je uitgebreide en eerlijke reactie.
Ik zou bij een juwelier best wel wat meer willen betalen en dan de aankoop gunnen aan zo’n plaatselijke juwelier. Echter, het prijsverschil van € 395,- is wel heel erg groot. Ik zal nog eens vragen of ze wat korting kunnen geven.

Dat is wellicht te proberen. Ik ben zelf ook een groot voorstander van internetaankopen, omdat ik nu eenmaal niet veel tijd heb om te gaan shoppen. Maar bij horloges ben ik wat terughoudender, omdat ik weet dat niet alleen juweliers moelijk doen met betrekking tot garantie en service, maar ook leveranciers zelf.
Seiko levert bijvoorbeeld al geen garantie meer op horloges ie niet via een officele (internet)dealer aangekocht zijn.

Trouwens, waar woon je en welk model gaat het om?
Misschien dat er hier mensen zijn met een adresje voor je.

Ik woon in de omgeving Rotterdam/Dordrecht. Ik ben nog aan het twijfelen tussen een paar modellen zoals R21324152 (multifunction) en R21716152 XL. Deze kosten bij watchdeal.de respectievelijk 1.180,- en 1.130,-. Ik loop straks nog even een Rado-dealer binnen.

Komt een pb aan!