He forumgenoten!
Hoe verstellen jullie een band met zulke pushpins? Ik krijg het niet voor elkaar…
Ik heb met van alles geduwd bij het bolletje, maar hij lijkt muurvast te zitten.
He forumgenoten!
Hoe verstellen jullie een band met zulke pushpins? Ik krijg het niet voor elkaar…
Ik heb met van alles geduwd bij het bolletje, maar hij lijkt muurvast te zitten.
Eruit duwen bij dat rondje boven in zeg maar en naar buiten drukken. Dus niet waar de pijltjes staan.
Horror.
Bolletje moet onder dat metalen stripje door.
Het is mij toen gelukt door zijwaarts tegen dat bolletje te blijven duwen. Maar tis flink pielen.
Ja klopt, maar zit muurvast.
Ja idd. Een standaard bandentool werkt hier helaas niet omdat ik niet aan de kant van het pijltje kan ‘duwen’. Ik probeer het nog even met een Bergeon tooltje. Die zijn best stevig.
Aha, band loshalen en ff in de cola leggen
Ik heb het gedaan met de 6767. De pin-kant waar je nogmaal pushpins mee indruktdrukt.
Je kan ook voorzichtig dat metalen stripje wat open duwen en later weer dicht
Waar hoort deze band trouwens bij?
Niet op het bolletje maar ervoor
Zet er iets tussen wat sterk en dik/dun genoeg is en amg beschadigen (geen mooi schroevendraaiertje). Wrikken en duwen zonder je band te vernaggelen maar kost echt kracht.
Het pijltje geeft aan in welke richting de plaatjes weer teruggeschoven dienen te worden in de schakels. Om ze los te krijgen kun je een kleine priem of iets anders puntigs in het gaatje zetten en dan de schakel als hefboom gebruiken.
Ah goeie. Ik ga het proberen.
Het plaatje schuift dan dus tegen de richting van de pijl in. Succes!
Idd, aardig geduwd. Heb een aantal wondjes inmiddels maar het is gelukt. Bedankt allemaal voor de tips:
Zo hoort het. Bloed zweet en tranen in je hobby, en gauw!
Bij mij werkte het ook om een pin tegen het punt te zeggen zoals @Dao aangeeft, vervolgens met een hamertje op de pin tikken.
Niet duwen maar wippen.