Versturen horloge chrono

Hi all,

Heb voor het eerst een advertentie op chrono staan… nu is er een Spanjaard die geld heeft geboden en ik zou het horloge wel willen versturen naar Spanje. Hoe gaat dit normaal in z’n werk qua kosten? En welk koeriers bedrijf zouden jullie adviseren? Alle tips zijn welkom.

Waarde is ong. €600,-.
Alvast veel dank!

1 like

Beste, Vanuit Nederland zou ik hem versturen met Postnl je kunt je horloge verzekeren tot dat bedrag, track en trace zodat je koper en jij zelf precies weten waar het pakje zit. Zelf heb ik er tussen de 1500 en 2500 al verstuurd over de hele wereld, met Postnl kosten denk ik vanuit Nederland rond de 28 euro of minder

3 likes

Is DHL niet beter in internationale zendingen? Sneller en beter met track & trace omdat ze de hele keten beheersen.
Bij PostNL heb ik altijd het idee dat ze het eenmaal bij de grens willekeurig ergens op een kar gooien.

2 likes

Ik heb een paar maanden geleden mijn ochs und junior verkocht via Chrono24. Heb ook even zitten kijken en uiteindelijk gekozen voor DHL. En dan niet de gewone, maar die met het vliegtuig. Ik kon het pakket bijna realtime volgen. Het werd thuis opgehaald en de volgende dag bezorgd in Munchen. Is me goed bevallen. Kost (heb net even gekeken) wel ca. 50 euro.

2 likes

Helaas bieden die geen optie meer tot verzekering van verzenden.

PostNL werkt ook vaak met niet de beste buitenlandse postdiensten samen.

2 likes

Dat klopt wat jij schrijft DHL verzekerd alleen voor bedrijven, bij Postnl be kun je goed verzekeren, op al die 1500 pakjes die ik verstuurd heb zijn er hooguit 5 zoekgeraakt, en verzekering betaald snel uit. Soms was de verzekering al uitbetaald en kreeg ik de horloge nadien weer terug, Omdat de koper niet thuis was, De koper zijn geld terug, ik uitbetaald door de verzekering, en het horloge weer terug.

4 likes

Nou ik verstuur al jaren horloges de hele wereld over met PostNL. Ik heb maar een keer mijn twijfels gehad omdat ik een horloge naar Taiwan moest sturen. Het adres was abracadabra voor mij, maar ik kon het volgen tot aan de deur. En binnen een week was die er :+1:

Dus gewoon verzekerd verzenden met PostNL kan prima . Via chrono24 is het wel een nadeel dat de track&trace link niet werkt. Ik stuur het linkje ook altijd naar de koper.

3 likes

Persoonlijk verstuur ik al jaren alles met PostNL en heb nog nooit gehad dat iets kwijt raakte. Erg tevreden over :+1: wel paar keer gehad dat een pakketje retour kwam…

2 likes

Ik ervaar PostNL in Belgie als heel onbetrouwbaar,ik vermijd ze zoveel mogelijk.

4 likes

Dit is inderdaad een hele slechte combinatie.
Is al een paar keer fout gegaan bij mij. Voor mij reden om geen zaken meer te doen met HF leden in België.

2 likes

Laatst bij mij wel goed gegaan. Maar ik verstuur alleen nog maar verzekerd. Dan kost het maar een paar euro meer maar het voorkomt een hoop gezeik.

2 likes

Ups.

Komen het ophalen en klaar.

2 likes

DHL verzekerde verzending is zeker mogelijk. Dit werkt voor mij altijd het beste.

Bij PostNL loop je nogal eens tegen vertragingen aan èn, nog vervelender, als iets misgaat, dan duurt een onderzoek al snel 2 a 3wkn.

https://www.dhlexpress.nl/nl/verzenden/consument

1 like

Als je voor een particuliere zending gaat zou ik DHL aanraden, je kan ze gewoon bellen met vragen en leveren altijd snel. PostNL is naar mijn ervaring niet heel betrouwbaar met levertijden en met vragen word je van het kastje naar de muur gestuurd.

Zeker omdat je als de ‘verzender’ de verantwoordelijkheid hebt om je horloge zo snel en goed mogelijk bij de ‘ontvanger’ wilt krijgen, kan je maar beter voor een partij gaan die het pakket binnen hun organisatie houden. Andere partijen zoals PostNL en FedEx maken vaker gebruik lokale transporteurs.

1 like

Ik gebruik PostNL.

Dat is de enige postdienst in NL die horloges daadwerkelijk verzekerd verstuurd.

1 like

Geweldig al deze behulpzame reacties. Hier kan ik mee aan de slag. Veel dank. :pray:t4:

Ik heb een maandje terug een horloge met PostNL verstuurd naar Spanje. Duurde verschrikkelijk lang… Alles is wel goed gegaan en de verzekering is betrouwbaar.

1 like