Vertex M36, heeft iemand m al?

Kijk hebberig op de site van Vertex naar hun nieuwe M36. De kleinere broer van de M100a en meer replica gericht Dirty Dozenmodel. Heeft iemand m hier al? Ben erg benieuwd naar hoe groot of klein hij draagt.

4 likes

Helaas nog niet in het echt gezien, maar op de Insta pagina (en stories) komen ze geregeld voor.

Ja precies. Ziet er fijn uit. En lijkt vrij groot te dragen.

Ik wilde deze kopen want

:white_check_mark: Vertex

Niet gedaan want

:x: Nomos Club 36 achtige case
:x: 18mm lugs
:x: Geen speels accent

Dan koop ik voor dergelijke monnies eerder de oude versie of een Tudor Ranger.

Snap deel van je punten. Accent vind ik leuk, maar t ontwerp dat dichter bij het Dirty Dozen blijft, vind ik ook tof. De M100 staat ook op mijn lijstje. Vraag me alleen af hoe groot die draagt.

Ik heb een Ranger gehad, vorige model. Ik kreeg er nooit echt de klik mee omdat de dial me te veel Fisher Price bleef.

Moet je doen man, ga je geen spijt van krijgen :rofl:

Draagt zoals een 40mm hoort te dragen naar mijn mening. Favootje hier.
Mijn pols zit rond de 17,5-18cm in omtrek.

9 likes

Koop dat ding gewoon man, je twijfelt nu al zolang

:smiling_face_with_tear:

1 like

Ik vind de M36 wel cool Olof

5 likes

Goede foto, maakt t beter inzichtelijk. Ik heb nog een plan om in de herfst naar Londen te gaan en dan beide te passen. Zonder passen kopen vind ik toch niet zo.

3 likes

Haha, twijfel is ook een vorm van voorpret…

3 likes

Dat is zeker geen slecht idee!

ja, net binnen. Draagt precies goed.

1 like

Check watchingmagazine op Instagram. Cal.59, M100 en M36 in een beeld.

1 like

Ga ik doen!

Wellicht een foto om jouw pols?

Dat is de beste methode. Passen en voelen.

4 likes

De originele Cal.59 moet je behandelen als een klassieke auto. Best een kwetsbaar horloge. De M36 voelt, en is, een heel prettig ‘bommetje’ met een zeer goed geslaagd design, erg dicht tegen het origineel aan schurkend. Bijna 3mm dikker dan de Nomos. Ik vind de kasten niet vergelijkbaar. De Nomos laat meer wijzerplaat zien en is gepolijst. De Tudor Ranger komt, naar mijn mening, niet in de buurt van deze Vertex. De Rolex Explorer wel, maar die is behoorlijk prijziger.

3 likes

Nomos heeft ook kleine kasten met een grote L2L. Ik vind andere bandjes dan nato’s/MN er niet uitzien op een dergelijk kast ontwerp, vanwege het gat tussen kast en band. Ik had het niet over de kast afwerking.

Ik schreef in termen van monnies.

Ben een Vertex fanboy, maar deze doet het niet voor me. Deze wel (even dan)

Desondanks heeft Don wel weer een horloge bedacht wat veel mensen zal aanspreken :white_check_mark:

2 likes

:thinking::thinking: Hoezo dat ?
Inhouse tegenover Sellita
De mooiste stalen bracelet met TFit tegenover deze bracelet.

Zeker, ik vindt deze Vertex tof maar nou niet overdrijven.

De afwerking en brushing van de kast verschillen toch ook best.
Screenshot_20240709-135958

3 likes

Het is meer… beiden relatief simpele designs, geborstelde kast, weinig poespas…Wat mij betreft de essentie van een tool watch.

Goed, de Vertex heeft opgelegde markers en een centrale seconde maar daar staat tegenover dat deze een generiek uurwerk en een generieke stalen band heeft. Wat dat betreft scoort een Ranger zeker beter op bang for buck imho.

Anderzijds heeft de Vertex M100 (de Peseux OG) een hoge coolness factor. De M36 is mwoah.

2 likes