Vertigo Diver Two

Op zoek naar een nieuwe duiker kwam ik deze tegen:
http://www.vertigowatches.com/home/en/shop
Iemand ervaring met Vertigo horloges? Bedankt voor de input alvast! Grt Mark

goedenavond

2 likes

De inspiratie druipt eraf…

Ik vind de vorige van Vertigo ook een stuk mooier. Maar smaken verschillen gelukkig :wink:

Alle & enige bijdrages van “VertigoWatches” zijn plaatjes van zijn horloges. Altijd leuk, zo’n lid, dat enkel hier komt met reclame voor zijn product. Die heeft duidelijk de forum regels doorgenomen :thumbsdown:

Hoeveel reclame maken wij met z’n allen dan voor Rolex en Seiko? Hij komt toch geen reclame maken, hij post alleen een foto van een/zijn horloge.

Letterlijk AL zijn posts zijn ENKEL foto’s van ZIJN EIGEN MERK horloges. Geen enkele andere bijdrage. Dat lijkt met toch in een andere orde van grootte dan als jij of ik een foto van een willekeurig merk plaatsen, waar we geen financieel belang bij hebben. Zijn posts zijn reclame.

Dat allemaal wel natuurlijk, maar voor dat geld is het toch best een aardig klokkie.

groetjes Lenno

Voor dat geld ziet het er inderdaad een knappe klok uit, en vind hem best strak ogend ook!

Vertigo had ook PB in Noors :joy: naar me gestuurd dat als ik vragen had ik hem kon mailen :grinning: was uitdrukkelijk niet mn bedoeling om reclame te maken of zo, wilde enkel weten wat jullie er van vonden en of iemand al eens een horloge bij hun besteld had…

1 like

Ik dank u allen voor uw interesse. Helaas kan ik niet een actieve bijdrage aan je forum te geven, omdat ik geen Nederlands kennen, ben ik met behulp van Google Translate. Ik ben een actief lid voor de vele jaren van Italian forum en vind me, mijn naam Andrea Crognale, in de belangrijkste Facebook-groepen van het horloge liefhebbers. De voorverkoop van Vertigo Diver twee wedstrijden zijn op 8 juli, en lijkt niet om iets tot gisteren hebben gepost, als dat de reclame is reclame :slight_smile: kwetsen. Gisteren publiceerde ik de foto, omdat de controle google analytics vond ik een verkeer afkomstig van uw forum, dus ik postte de foto en schreef privé all’opener (schrijven in het Noors, maar het was een vermoeidheid falen). Ze zijn nog steeds vereerd dat een belangrijk forum als je een ruzie met de titel van mijn horloge. Tot snel weerziens.

3 likes

Zie je @lexor? Nu is het toch helemaal helder :joy:

1 like

Ok, gratis beoordeling op basis van website:

Plus:
Prijs/specs verhouding lijkt ok (saffier, keramische bezel, 4R36 voor €290. Pré order voor €210 is de prijs/specs verhouding erg goed)
Geen sub kloon.

Matig:
Lume is C1 en er zit niet veel op.
Beetje een Halios-look wijzerplaat.
Karige website, niet veel informatie (divers extension? geen foto’s zijaanzicht, achterzijde etc.)

Min:
Geen enkele foto van de sluiting, achterzijde kast.
Aan de forse kant met 50.5mm lug to lug.
Voor mij absolute dealkiller: Te korte wijzers. Niet iedereen valt er over, maar ik vind het geen gezicht.

Naar mijn smaak ook geen mooie crown guards.
En op de foto: Heeft die kast een scheur in de crownguard?

Ik hoop dat je het begrijpt.
Er is geen scheur in de schouders.
Dit is een prototype, zal de uiteindelijke kroon groter.
De sluiting is een gesp, om het een meer elegante uitstraling te geven, het zal ook worden voorzien van een siliconen band met gesp voor een technisch aspect.

nav de beoordeling van @Hieronimus hier wat foto’s die ik van @VertigoWatches heb ontvangen:

Ja ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een mooie klok vind :+1:

De sluiting is zo moeilijk te beoordelen. Is het een stanste of een billet stalen sluiting? Is hij dik dun? Nog geen zijaanzicht van de sluiting. De tussenruimten rondom de sluiting lijken wel wat ruim.

Achterdeksel is niet bijzonder, maar daar kijk je toch niet veel tegenaan, en is wel passend bij het prijspunt.

Maar dan: de lume op de indices… ziet er slordig uit. Vergelijk het met de wijzers. Hoe het irl uitpakt is lastig in te schatten, er zijn gewoon niet veel foto’s, en de resolutie is maar beperkt. Dat geldt voor alle details, niet persé voor de lume alleen.

Om iets positiefs te zeggen: Als je het echt een mooi ontwerp vind en je kunt tegen te korte wijzers, én je vertrouwd op de QC en CS van Vertigo (ik weet daar niets van) kun je in ieder geval op het Seiko kalibertje vertrouwen. Hoef je je alleen af te vragen of je ze genoeg vertrouwd om het voordeel van een pre-order te pakken.

upload immagini

2 likes

Voor de twijfelaars heb ik het even nagekeken: VertigoWatches (het forumlid) zit inderdaad in Italie en maakt zelf geen reclame, maar reageert op een vraag. Leuk, dat zouden meer merken moeten doen :thumbsup:

Grpoet,

Henrik
Forummoderator

6 likes

Een al veel betere foto!