Vervaagde cijfers/teksten op bezel inkleuren?!

Ik kijk veel naar horloges met tekst en/of cijfers op de bezel.
Daarbij valt mij op dat het zwart vaak verdwenen is. Dat zie ik voor bij de oude Daytona’s en Explorer II.
Mogelijk door verkeerd reinigen kom ik vaak horloges tegen waarbij het zwart is vervaagd of zelfs volledig is verdwenen.

Voor mij een afknapper en dus rede om het horloge niet te kopen.
Maar is er een mogelijkheid om dit te herstellen of is een nieuwe bezel de beste/goedkoopste optie?
Ik denk hierbij aan zwart spuiten en dan de rest van de bezel polijsten zodat de lak alleen in de verdieping achterblijft.

Voorbeeld van willekeurige plaatjes van het www.
http://www.ancienne.es/wp-content/gallery/1049/01049a1.jpg

Er zijn diverse forumleden waaronder captain Kirk die deze cijfers hebben opgeschilderd met een kwastje of houten prikkertje , ik dacht onthouden te hebben dat ze redelijk tevreden waren over het resultaat

ik zou niet die hele bezel vol-kliederen en daarna gaan wegpolijsten want dan polijst je een eventuele sunburst op een bezel ook weg.

1 like

Het kan inderdaad wel, maar ik zou het persoonlijk laten afhangen van de waarde van het horloge. Met een oud Monster zou ik het nog wel durven proberen, maar die Daytona zou ik lekker met rust laten.

1 like

Verf verdunnen. Ruim aanbrengen. Even laten indrogen en vervolgens met tissue weg wrijven. Verder laten uitharden.

1 like

Met een zwarte viltstift opvullen, daarna met een beetje poets erover werkt ook.

1 like

Bedankt voor de tips, daar kan ik zeker wat mee.

Met een sateprikker met klein beetje verf vullen, en daarna direct overtollige afvegen.

Op voorhand losse delen/verf verwijderen. En eerst goed ontvetten met bv spiritus. Gaat goed, alleen weet ook niet of ik het bij een Rolex zou doen😞

1 like

Gewoon met een kwast zwarte harde lak aanbrengen en direct met een textuur vrije tissue of katoendoek wegwrijven, lak blijft zitten in de recesses en de oppervlakte poets je gewoon weg.

1 like

Voor de nagellak

En erna…

1 like

Heb je ook foto’s van 9 maanden na het aanbrengen?

Tegen die tijd kleur ik hem roze in…