Vervang je bezel insert.... zelf

Ik ben in het bezit van een mooie Steinhart Ocean 1 vintage, hartstikke leuk totdat…

Ja, soms heb je van die avonden dat je iets te veel gedronken hebt en je denkt dat je met een kapsalon in de ene hand en het stuur in de andere hand nog prima een stoepje kan pakken om vervolgens na 10min. fietsen voor je huis het asfalt te kussen. Gevolg: lichte horloge schade :(.

Omdat ik zelf een prima klusser ben kan ik uiteraard ook mijn eigen horloge repareren. Hierbij een bescheiden how-to voor het vervangen van je bezel insert:

  1. Wij nemen een zakmes en zetten deze onder de lunette en maken een ferme hef beweging. Je hoort hem vanzelf klikken.

Een losse lunette met authentieke beschadiging.

  1. Vervolgens duw je de bezel insert er vanaf de binnenzijde uit.

  1. Maak de lunette en de kast schoon. Verwijder de lijmresten en ontvet het geheel zodat de nieuwe bezel insert goed plakt.

Ja… het plexi is ook beschadigd wellicht deze ook eens proberen te bestellen bij Steinhart.

  1. De lunette moet terug op de kast geperst worden. Hiervoor zijn verschillende setjes op de markt maar ik heb gewoon een cilinder gepakt een stuk kunststof en deze tussen de bankschroef gedaan. Werkt prima :).

  2. Maak de bezel insert lekker warm met een föhn zodat de lijm goed plakt en plak hem vast.

Resultaat, een daily beater eerste klas met plexiglas dat nog vervangen moet worden:

En voor het glas breng ik hem lekker naar de juwelier :wink:

Tot zover deze beun tutorial.

P.S.
Een bezel insert van Steinhart kost je 15euro.

Zo zie je maar weer, drank maakt meer kapot nou ja laat maar.

Wel mooi gedaan overigens:)-D

Ik moest even googlen voor die kapsalon, maar ergens wist ik het ook nog wel :#

Goed bezig :~

Toppie! :~

Moet ik ook een es proberen…

Ik, als onhandig persoon, vond het handiger om eerst de kast en bezel af te plakken met plakband of tape, zodat het mes minder kwaad kan.

EvolutioNL Schreef:

Omdat ik zelf een prima klusser ben

Doet mij denken aan: Wij van WC-Eend

Grappig, zie nu dat dit in 2010 al gepost is door XXof