Goedenavond,
Mijn Oris Chronoris had onlangs na het sporten wat vocht aan de binnenkant. Ben ermee langs geweest bij juwelier Oskam in Rotterdam, die heeft hem drooggeblazen met een speciaal apparaat.
Het horloge loopt verder goed, echter zijn de wijzers wel wat aangetast en ik zou ze het liefst vervangen.
Ik heb bij Nieuwendaal (officiële Oris reparateur) een kostenplaatje opgevraagd, maar dat vond ik aan de dure kant.
Weet iemand een alternatief of ben ik gebonden aan het vervangen van de wijzers bij een officiële Oris reparateur?
Groeten,
Joost
Ook al heeft Oskam het horloge schoongeblazen met een apparaatje. Zou ik alsnog voor de zekerheid wel een onderhoud laten uitvoeren op het uurwerk. Zodat alle smering etc. weer in orde is. Het binnenwerk is niet van RVS gemaakt, dus alle vocht die achterblijft kan corrosie veroorzaken en dan ben je nog verder van huis.
Als je dan toch bezig bent, kun je ook de wijzers laten vervangen. Ik denk dat de meeste herstellers die wel bij Oris kunnen bestellen. Daarvoor hoef je vast niet een herstel via Oris zelf te doen (maar misschien heb ik het mis).
Dat is wat Oskam mij ook vertelde, kent iemand naast Nieuwendaal andere certified reparateurs die misschien wat beter betaalbaar zijn?
Wijzers kan je weer mooi maken. Zijn ze dof geworden? Ik wil je er wel mee helpen.
1 like