Vervangend uurwerk 1st generation Monster?

Weet iemand waar ik een vervangend Seiko 7S26-0350 uurwerk kan vinden?
1 van mijn eerste generatie Monsters blijft helaas te vaak stilstaan, een onlangs door een forumlid uitgevoerde service beurt heeft helaas geen gewenst resultaat gehad.

Absoluut Rob van Monsterwatches :wink:

3 likes

Dan gelijk de 4R36 erin met saffier en je bent klaar voor de komende 15 jaar :smile:

2 likes

Inderdaad. Een 4r36 is een prima vervanger, maar dan moet de kroon ook vervangen worden. Geen probleem overigens.

Je kunt ook goedkoop een 7S26/36 van een andere Seiko, een "5"je bijvoorbeeld nemen en dan de ook de dag/datum schijf laten wisselen. Je hebt dan niet de opwind mogelijkheid van de 4R36 uiteraard.

plus dat de 4r36 hackt.

Ja, dat ook nog, weet ik, ik maak daar bijna nooit gebruik van! Wat dat aangaat, is een op de seconde precies horloge niet eens aan mij besteedt! :smile:

Hier bijv:
http://www.ebay.com/itm/Brand-new-Seiko-7S26C-Automatic-watch-movement-BNWOT-/201487706268?hash=item2ee99a689c:g:jJkAAOSwuTxWBEcp

En verzending? $ 100? Zoals ik zojuist nog had begrepen van iemand die een Invicta niet wilde verkopen naar Nederland… (sodeknetter…) :angry:

Als hij reageert…

Hier wordt het binnenwerk ook verkocht. Maar dan voor 55,20€.
http://www.flume.de/de/kleinuhrwerk-automatik-seiko-7s26-24-sc-d3-w3-5112-104568.html

Misschien rare vraag: stop hij altijd rond het zelfde tijdstip of bij zelfde stand seconden en minuten wijzer?
Ik heb daar eens last van gehad: secondewijzer raakte na een service de minuten wijzer bij een bepaalde stand en bleef daarop hangen bij een niet volle gang reserve. Even wat aan de wijzer friemelen en sindsdien geen probleem meer.

Goedemorgen Orri,

Hij stopt niet elke keer op dezelfde tijd, eigenlijk is er geen pijl op te trekken. Ik denk echt dat het euvel ergens in het uurwerk zelf terug te vinden is…

Goedemorgen Dokter,

Deze ben ik ook tegengekomen maar twijfelde door de letter C achter 7S26. In mijn Monsters zit versie B en bij een van de andere aanbieders van deze C versie stond in de omschrijving dat deze niet geschikt is/past in een first generation Monster vanwege andere dikte.

Die letter duidt op de kleur van de dag- en datumschijf. Die kan je makkelijk overzetten. Hieronder staat de uitleg.

1 like

Jammer, bij mij was daardoor de oplossing simpel. Succes, eerste generatie monster is wat mij betreft nog steeds de mooiste.

Dank je, ik laat het hier wel weten als het opgelost is!