Iedereen zal het wel herkennen, een “oeps wat doe ik nu” bod uitbrengen op eBay.
Uiteindelijk was ik ook nog eens de hoogste bieder, waardoor ik nu een gouden Seiko 5 uit begin jaren '90 heb binnen gekregen, voor €12,-.
Door de donkerblauwe wijzerplaat ziet het geheel er nog niet eens zo slecht uit. De bandaanzet mist een pinnetje, dat wist ik bij aankoop. Geen probleem, zet ik er een nette band op. Dat goud geverfde metaal vind ik toch al niets, en zo valt er nog wat te redden was mijn overweging. Ik heb alleen geen rekening gehouden met de smalle band-aanzet.
Lang verhaal, korte vraag: zijn er nette (leren) vervangende banden te koop die op deze aansluiting passen…?
Vind je die gouden band dan niets? Die zet je met hetzelfde pinnetje vast als waarmee je een leren band vast zou zetten…
Wel een leuke Seiko hoor
O wacht, je vond hem al niets. (de band) Wat ik vaak zie is dan een bijgesneden lederen band. De bandaanzet wordt als het ware “versmald” zodat ie mooi aansluit op de kast.
Het zal dus een stukje huisvlijt worden. Iemand nog tips voordat ik met een bot stanleymes een nieuw aangeschafte 20mm band geschikt maak voor de 10mm bandaanzet?
==========
Geachte heer,
Dank u voor uw reactie.
Wij hebben geen horlogebanden met een 10mm aanzet uitlopend naar 20mm en kunnen deze ook niet voor u bestellen. Wij raden u aan contact op te nemen met een officieel dealer van Seiko, zoals www.horloge.nl.
Ik heb een Seiko5 met 10mm bandaanzet (metaal). Ik wil hier een diep donkerblauwe leren band in plaatsen. Hebben jullie een 20mm leren band met 10mm bandaanzet?
Het zal dus een stukje huisvlijt worden. Iemand
nog tips voordat ik met een bot stanleymes een
nieuw aangeschafte 20mm band geschikt maak voor de
10 mm bandaanzet?
Ah, goeie. Om rafelen tegen te gaan waarschijnlijk?
Ik zal ergens in de loop van volgende week een bandje op maat snijden. Andere tips blijven welkom, het resultaat zal ik hier neerzetten.
Mijn voorkeur gaat uit naar een donkerblauw leren bandje vanwege de donkerblauwe wijzerplaat. Bruin kan op zo’n goudtint echter ook netjes staan. Wat vinden jullie?