Vervanging metalen band

Ik ben sinds kort in het bezit van een Armani horloge (AR0647).
Nu zit dit metalen bandje niet comfortabel. Bij 4 schakels eruit zit hij de strak, en bij drie schakels eruit te los.

Mijn vraag was: Kan ik bij dit horloge een leren bandje aanschaffen en die hierop plaatsen? Zo ja, welk bandje zou hierop passen?

Alvast bedankt!

Hallo en welkom Nicolaas,

Eerst moet je kijken hoe breed je bandaanzet is. Stel dat deze 20mm is, dan kun je elk willekeurig bandje met in dit geval een breedte van 20mm er tussen plaatsen. Je hebt dus een ruime keuze!

Als je de metalen band toch wil houden kan je ook een strook leer aan de binnenzijde van de schakelband bevestigen waardoor de speling tussen pols en band wordt verminderd.

Ik was al bang dat er geen fijnafstelling op de sluiting zou zitten. Dan was je er waarschijnlijk zelf al achter gekomen.

Zoals Puringa al zei, je zou de breedte van je bandaanzet kunnen opmeten en dan zoeken naar een leren bandje. Dat past imho prima bij deze klok.
De bandaanzet icm de lugs zijn vrij standaard, dus de meeste leren bandjes zullen wel passen.

Ik zou wel een beetje dikke band nemen, omdat je kast en lugs best dik zijn. Anders staat het misschien niet in verhouding.