Vervanging voor mijn defect Seiko stopwatch

Mischien weten jullie het nog, ik had een hele mooie vintage seiko stopwatch die plotseling kapot gegaan is.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,833872,834852#msg-834852

Nu weet ik dat voor een paar euro een nieuwe stopwatch kunt kopen maar ik wilde eigenlijk weer een vintage.
Het zoeken is leuk om te doen en de kwaliteit is 10x beter dan die 5 euro dingen die je nu koopt.
Nou, ik heb weer wat gevonden, een Casio. Hij is NOS, kompleet met doos en boekje. Het doosje heeft wel wat meegemaakt maar hij is ongebruikt. De verkoper meldde netjes dat de display leeg was en hij niet wist of hij het nog deed…
Voor 1 pond en 3 pond verzenden was ik de enige bieder. Ik heb er een nieuwe batterij ingezet, (gelukkig een Lithium dus geen lekkage schade van de oude batterij) en hij kwam tot leven. In het boekje staat 1990 als verkoop jaar dus na 22 jaar in een kast gelegen te hebben wordt hij eindelijk gebruikt.
Geen schokkend nieuws maar gewoon leuk om te doen voor een paar euro.

Mooie stopwatch met een keuk verhaal erbij.
Minuutje - ik zal de mijn eens posten. :wink:

Hallo Rolo,

Die “nieuwe” van jou: zo eentje heb ik precies, ik gebruik hem ook wel al 20 jaar denk ik, altijd bij het schaatsen (schaatstrainer) gebruikt, en nu nog wel eens als ik ga hardlopen (maar dat doe ik niet zo vaak, alleen in de winter, ben een fietser :slight_smile:

Veel plezier er mee.

Groet
herman.

Leuk om te weten. Wat mij opviel is dat de display segmenten bij die van mij niet diep zwart zijn, maar lichter van kleur. Heeft die van jouw dat ook ?

Neen, die zijn diepzwart. Maar was jouw batterij nieuw ?
Ik meen te weten dat bij een zwakke batterij de LCD soms begint te vervagen.

Batterij was nieuw. Maar het is goed bruikbaar, ik denk dat het komt van jaren niet gebruiken van de display.