Vervelende bandaansluiting

Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een Citizen CA0440. Mooi horloge voor op reis. Alleen ik zit met een probleempje. Ruim een half jaar geleden dacht ik dat het grappig zou zijn om het bandje er eens af te halen. Op zich niks geks, ik verwissel elke week wel een bandje. Alleen dit bandje is vrij vervelend (lees: zo goed als onmogelijk) om er weer op te krijgen. De hoek is vrij lastig (als je geen juwelier of horlogemaker bent).

Maar ik vond dat bandje eigenlijk toch al niks. Misschien tijd voor een leren band. Het horloge heeft een aanzet van 14mm (zie foto) en komt bij de gesp uit op 22mm. Hoe gooi ik hier een leren band op? 14mm is veel te klein natuurlijk, want het horloge is eigenlijk al veel te groot. Ik zat te denken om een 20 of 22mm band te kopen, en deze aan de uiteinden dusdanig perfect te snijden dat deze in de lug width past.

Dom idee? Bestaan hier al oplossingen voor?

Ik zou de maten doorgeven aan @Ko-Banden of @slls en een van hun een bandje op maat laten maken.

1 like

Om heel eerlijk te zijn kun je zoiets alleen mooi op maat maken met het horloge bij de hand. Voor je het weet hen 1mm te veel ruimte tussen band en kast of bevalt de dikte van de band niet, want ook dat moet bij zo’n kast goed passend gemaakt worden.

2 likes

Inderdaad @Ko-Banden even vragen. Hij heeft voor mij in het verleden al eens iets dergelijks gemaakt voor mijn Oris Aquis (waarbij je een soortgelijke oplossing nodig hebt).

Mee eens.

1 like

Ik heb nog in mijn archief gekeken en vond nog deze foto(band dus door Ko gemaakt):

2 likes

Aah kijk, goed om te zien dat er oplossingen zijn. Niet zelf aan beginnen dus?
Ik ga jullie aanbod in ieder geval in serieuze overweging nemen.

Dit ziet er in ieder geval perfect uit