Verven en relumen wijzers

Een tijd geleden heb ik geprobeerd de wijzers van een van mijn horloges zwart te verven.
Helaas heb ik bij het verven de lume op de wijzers geraakt.

Nu heb ik de lume van de wijzers afgehaald en wil ik de wijzers met “bouwpakket verf” matzwart verven.
Dat lukt me nog wel. Maar mijn eerste vraag is deze verf hiervoor geschikt?

Ook over het relumen heb ik een vraag.
Is dit makkelijk zelf te doen? Ik moet de materialen dus nog wel kopen.
Of is er iemand op het forum die dit voor mij zou willen/kunnen doen, wanneer ik hem/haar de wijzers toestuur?

Het gaat overigens om een Marina Militare “homage” horloge, dus het hoeft niet pietje precies.
Ook de kleur van de lume maakt me niet zoveel uit.

Alvast bedankt voor jullie input/hulp.

Groeten,

Marco

:astonished:

1 like

deze gebruiksaanwijzing volgen

http://chronocentric.com/forums/heuer/index.cgi?md=read;id=56223

Heb ik ook wel eens geprobeerd ( verven )
erg lastig om daar de geschikte verf voor te vinden
want je wilt uiteraard geen dikke klodders of krassen in dat oppervlak zien
maar die verf droogt vaak te snel op omdat je maar een zeer dun laagje aanbrengt.

eerst maar eens je techniek en verf uitproberen op een stelletje overbodige spelden uit een overhemd oid.

Bedankt voor de reacties.
Dat verven van de wijzers met bouwpakketverf gaat wel goedkomen. Ik heb hier al veel mee geverfd en dit geeft een glad en egaal resultaat. Dus op wijzers zou dit ook moeten werken.

Dat relumen is wat me het lastigste lijkt.
Ook geen idee waar je lume voor een redelijke prijs kunt aanschaffen. Ik zoek vintage lume voor 1 horloge de wijzers en misschien de wijzerplaat. Dus heb grote hoeveelheden.

Wie weet wat je dat het beste kunt kopen?
Ik zie op eBay wel wat staan maar ik weet niet of dat wat is.

Voorkeur gaat nog steeds uit naar het lumen dit iemand anders laten doen. Dus als iemand dit voor me zou willen doen (tegen betaling) heel graag. Of iemand aan kan bevelen naar wie je de wijzers hiervoor op kunt sturen.

Niemand hier die tegen vergoeding wijzers wil relumen?

Of iemand die een adres heeft waar ik een kleine hoeveelheid lume kan kopen. Ik bedoel een hoeveelheid om de wijzers van één horloge te doen.

Alle hulp is welkom.