Vervolg op Hoeveel horloges neemt men mee op een vakantie?

Na deze discussie te hebben gevolgd ontstond er een nieuw vraagteken bij mij. Ik vroeg me namelijk af of jullie ook voor bepaalde landen bepaalde horloges meenemen? Bijvoorbeeld wanneer er sprake is van een wereldreis, jeepsafari, duikvakantie, stedentrip etc.

Zelf heb ik een simpel horloge van 30 euri dat ik naar alle vakantiebestemmingen meeneem, maar ik ben dus benieuwd hoe dat bij jullie zit… Breek los:D

1 en probeer met meer terug te komen :wink:

Als ik op reis ben (meestal niet vakantie) in een andere tijdzone, gaan er meestal wel één of meer ‘GMT’ horloges mee.

Groeten,

Martin

Aankomende vakantie (camperen aan de Frans-Atlantische kust bij Bordeaux)

gaat deze mee, 300m waterdicht

en deze ook, slechts 100m waterdicht maar wel geschroefde kroon

Uiteraard met diverse canvas- en NATO-bandjes.

Denk de Seiko Atlas en de Tissot V8 naar verre bestemmingen.
Een wereldreis denk ik nooit te maken,zal hetzelfde duo zijn.
Als ik naar de camping ga is de SuperOcean m’n maatje.

gr Ron

Tja, gewoon het enige horloge-op-stroom dat ik heb. Kostte bijna niks, dus als ik 'm kwijt raak is er geen man overboord en het is waterdicht.

Menno

Nou,dat klokkie mag best gezien worden!
Ziet er stoer uit.

gr Ron

In ieder geval gaan er twee horloges mee op vakantie maar soms ook meer. Meestal zijn het mijn Seiko duikers (SKX007 en Monsters) of een duiker van van Citizen.

Gr Ron:)o

De Monster gekocht als manusje van alles dus zeker ook voor (elke) vakantie.

Binnen circa 1000 km van Frankfurt mag mijn radiogestuurde Junghans Mega1 mee, daarbuiten is het zinloos want dan pakt 'ie de zender niet meer.
Naar een andere tijdzone mag mij Glycine Airman mee: kan ik echt de 24-uursnotatie en de tweede tijdzone gebruiken.
En verder dan “gewoon” een duiker die echt onder water kan en mag.

meestal neem ik 1 horloge mee, suunto observer, maar ga ik veel water opzoeken dan mijn seiko kinetic diver 200m.

het valt me op dat de “dure” jongens niet mee gaan op vakantie ???

ik neem ze gewoon mee :smiley:

De Dweller gaat gewoon mee op reis. Uiteraard let ik wel op waar ik ben en ga ik niet laveloos door donkere steegjes lopen… :wink: >X

Hier het bewijs… :wink:

Ik zorg wel altijd dat ik een kopie van de papieren (NL geleverd) bij me heb om problemen tijdens controle aan de grens te voorkomen :~

Gr. Roel

goede tip (tu)