Vervolg op "voor het eerst een automaat"

Ik heb enkele weken geleden gemeld dat ik voor het eerst een automaat heb aangeschaft.
Mijn Sinn UTC 856.

Ik heb die sindsdien bijna altijd gedragen en kan jullie nu mijn ervaringen delen:

Dat is me eens een goede klok zeg.
Als ik ze dag en nacht draag heb ik een afwijking van +2 sec op 24u.
Als ik heb een nacht met het glas naar boven laat rusten heb ik ook een afwijking van rond 2 sec op 9u.
Maar als ik hem op zijn zij leg, heb ik een afwijking van rond -2 a 3 sec op 9u.
Kortom, ik leg hem 's nachts op zijn zij, draag hem 'smorgens tot s’avonds en heb zo goed als geen afwijking.

Ik weet nog niet wat de reserve is, want ik doe hem steeds aan en heb nog niet kunnen vaststellen na hoeveel tijd hij stilvalt.

Volgens Sinn zit er een ETA 2893-a2 in.

Als ik geweten had dat een automaat zo goed de tijd kon houden, had ik de stap al eerder gezet. Misschien is dit een toevaltreffer en zijn er klokken in dit model die een grotere afwijking vertonen, maar ik ben nu wel tevreden.

7 likes

Leuk dat je er zo mee in je nopjes bent! Geniet er van!

Dat ETA uurwerk is uitstekend dus die nauwkeurigheid verbaast me niks :wink:

Enjoy!

Mijn beste,

Goed om van je te mogen vernemen dat het Horlogevirus
zich Automatisch blijft nestelen rond jou pols.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Tja, dat is wat, he, zo’n automaat? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Moet zeggen dat ik ook m’n eerste wel heel spectaculair vond. En nog steeds vind ik het gewoon wat hebben, zo’n mechanische klok. Ben niet de enige hier, natuurlijk.
Anyway, geniet ervan!

Gaaf he, als je automaatje zo mooi loopt? Geniet er van!

Das een hele mooie! Geniet ervan!! Enne, fotootje mis ik wel :wink:

gr, HJR

Kom je in ieder geval nooit meer te laat

Je hebt ook echt een topper. Bedankt voor het delen en geniet ervan!

@klongy: Proficiat met je Sinn. Goede keus!

@gschoots: Dat papiertje van Rolex is als algemene aanbeveling totale onzin. Lees meer over positionele verschillen in tests en je zult het zelf ook merken.

Het was ook niet bedoeld als een serieus advies, maar ik vond het grappig dat iemand echt de positionele afwijking gebruikt om bij te stellen, dat werkt in de praktijk dus wel. Zelf pas ik na een tijdje gewoon de tijd aan (bijv terugdraaien).

Het advies van Rolex komt vaak langs, maar het gold voor de Rolexen uit die tijd. Als universeel advies heeft het geen waarde. Het is sterk wisselend per horloge en hangt af van de regulering van het individuele uurwerk.
Met trial en error is het bijna niet uit te vogelen. Als je toevallig een Timegrapher hebt, dan wordt het een stuk makkelijker en kan je er echt gebruik van maken. Zelf zet ik m’n horloges ook wel gewoon bij :smiley:

Het gaat dus om dit horloge…

[URL=http://s988.photobucket.com/user/klongy/media/image.jpg2_zpsxhvmfdoz.jpg.html]

[/URL]

Het is inderdaad nog even uitzoeken hoe ik het horloge wegleg voor een optimaal resultaat.
Zoals ik nu bezig ben lukt het me aardig om het binnen de tijd te houden.