Vervolg op voorstellen van Orisfan

Hallo forumleden,

Bij deze hartelijk dank voor de prettige welkomstwoorden.

Hierbij deel ik nog een aantal foto´s van mijn collectie met jullie,
De meeste aankopen zit een verhaal(tje) aan vast, maar dat zal bij jullie niet anders zijn.

Een oris regulateur, gekocht bij een winkeltje in Groningen die er mee ophielt, iets eerder had ik er al 2 stuks Davis gekocht uit de retro serie. Zijn toch erg mooi gemaakt, en daar gaat het bij mij toch hoofdzakelijk om.

Nog een Oris, uit de Williams serie, gekocht bij Schwackenberg in Brochterbeck. Een zeer geschikte en deskundige Uhrmachtermeister, klein winkeltje maar een collectie om van te watertanden. Ik heb er meerdere horloges gekocht. (google maar eens op Schwackenberg Uhren)

Hieronder een horloge die hij onder eigen naam maakt, met Unitas handopwind uurwerk.

Een “Meer” horloge, autmaat met Eta 2824 uurwerk, helaas is het merk opgehouden te bestaan, omdat hij waaarschijnlijk niet genoeg verkocht, aan de serie horloges die hij bouwde kon het in mijn ogen toch niet liggen.

Een Tissot uit de heritage serie, ( al een gezien hier op het forum) inclusief de prachtige achterkant. Trouwens, gekocht in Noorwegen.

Nou, nog eentje om het af te leren :smiley:

Bruno Sohnle, gekocht tijdens onze “missie” naar Glashutte.

Ik hoop dat jullie er van genoten hebben,
ik wel, zowel van het plaatsen hier op het forum als natuurlijk van het kopen en bezitten van de uurwerken

Mooie klokken en verhalen.
Ga je binnenkort nog een keer fietsen? X(:~

Bedankt voor 't delen. Leuk dat zulke dingen je bij blijven.

Wat een verrassend veelzijdige verzameling.
Vooral de Schwakenberg en de Bruno Söhnle spreken mij aan.

Groeten,
Flip.

Dat ziet er erg goed uit (tu)
Leuk dat er weer eens een paar modellen voorbij komen die we hier niet of zelden zien.

Groeten,

Martin

Erg mooi horloges, die ga ik nog eens goed bekijken, maar dan wat langer :slight_smile:

inderdaad erg leuke, mooie verzameling met ook wat minder bekende merken(tu)

mooie verzameling (tu) .

Prachtige klokken Orisfan. Alleen bij de eerste foto spreek je van een regulator, maar die zie ik daar niet.
Ik heb zelf wel een Oris regulator, heel bijzonder hoewel ik moet bekennen dat ik hem niet zo vaak draag.

(sorry voor de slechte foto)

Leuke collectie en mooi dat je ze deelt! Altijd top om zo iemand te leren kennen. Er zitten leuke modellen tussen

Hallo Orisfan,

Bedankt voor het verder delen met ons van je verzameling. De Oris Williams Skeleton is al een tijd ook een favoriet van mij alhoewel ik het als geheel wel wat “druk” vind. Verder een mooi stel horloges. M.n. die Bruno Söhnle is verrassend. Ik woon zelf redelijk dicht bij Nijmegen en ken dit merk van een juwelier in Kleve (Duitsland).

Grt. Marco

zeer leuke collectie, ook leuk om eens een Bruno Sohnle op dit forum te zien. Mooie Glashutte horloges, maar dan kwarts en tegen redelijke prijzen.

welkom verder ook hier !

Hallo Ragg,

hierbij de foto van de regulateur, foutje in mijn regie zullen we maar zeggen :slight_smile:

Mooie collectie. De Tissot Heritage is mijn favoriet.

Mijn beste,

Inderdaad de kroon van je collectie deze Tissot Heritage.
Een grandeur van het voortschrijden der tijd avant la lettre. Chapeau!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Heel mooie collectie,bedankt voor het delen.

GR harb

Hallo Master-Fan

Toen wij in Glashutte waren, was dit ook eigenlijk het enige merk die een beetje betaalbare horloges maakt. Zie je mij al met een Glashutte ORiginal of Lange & Sohne terugfietsen :D:D.

Ik vond deze BS mooi vanwege de dagaanwijzing. Inmiddels heeft BS ook een aantal eigen automaten en een handopwinder. De fiets binnenkort maar weer eens richting Glashutte zetten (:D.

Groet
Orisfan

De tissot is prachtig:~

mooie verzameling(tu) en zal niet bij deze blijven vrees ik;)