Vervolg vraag aankoop Breitling Navitimer B01

Hartelijk dank voor de talrijke antwoorden suggesties, erg blij mee en positief verrast. Nu nog een tweetal vervolg vragen. Wat is de verwachte korting als nieuwe klant bij Eugene van Baal ? Gaat Cash geld nog iets uitmaken, en vraag 2 ga ik bij William Wien een geactiveerde garantie kaart ontvangen bij mijn aankoop?

1 like

Ik denk het wel :sunglasses: gebruikte biljetten met ongerelateerde serienummers

7 likes

Als in dat kan dan als zwart geld in de achterzak gestopt worden?

Probeer het eens om aan de man zelf te vragen.

4 likes

Mijn (korte) antwoord gaat zijn: stel hun de vraag😉

Ik heb in de loop der tijd geleerd dat je veel kunt vragen. Je zou zelfs wel een verbaasd kunnen zijn van de antwoorden.

4 likes

Misschien is het handig deze vragen in je eigen topic te stellen ipv 3 topics te openen over hetzelfde onderwerp…

2 likes

Ik heb reeds 3 maal bij WW gekocht met gedateerde garantiekaart erbjj altijd fijn contact daar

3 likes

Had ik idd reeds gedaan, maar kreeg daar geen antwoorden meer op.

Ik heb ook in andere topics gelezen dat contant afrekenen wel eens wat uit kan maken.

1 like

Zou kunnen hoor maar het is toch (letterlijk) een flink pak geld zo’n Navitimer

In elk geval succes met de aanschaf
Ik zie uit naar de foto’s :+1:

1 like

Ik zou in ieder geval de prijzen op het internet ook vergelijken….

Via verschillende kanalen kun je horloges kopen!

Zijn meestel ook handelaren die grotendeels een „online“ winkel hebben en daardoor goede prijzen kunnen aanbieden!

Die versturen verzekerd en zijn absoluut te vertrouwen! De meeste… daar moet JIJ dan even je huiswerk doen!

En geloof me… de „ervaring“ bij een AD is het mij geen 500-1000 waard!

2 likes

Bij een AD kan je ook gewoon korting krijgen.
Wanneer je het vraagt.

1 like

Sowieso. Altijd korting bedingen.

1 like

Ik hoop het niet, bij een juwelier. Zo ja, dan moet je de FIOD maar even inlichten, want dan is er iets niet koosjer.

Gast, da’s shady as fuck. Je staat geen tweedehands wasmachine te kopen bij een ijzer-boer, dit is gewoon een juwelier die je een item van 6000 euro verkoopt. Dus als cash geld wel iets uitmaakte zou ik, los van het bellen van de FIOD, ook maar een andere dealer zoeken.

Klopt, gewoon bestellen en op de mat laten ploffen voor de laagst mogelijke prijs. Boem. Als de laagst mogelijke prijs bij een AD is, ook prima.

William Wien kan het weten.

Maar ik kijk uit naar topic 4.

1 like

Precies. Maar wel naar de AD om eerst te passen. En wanneer er een schakel uit je band moet of wanneer er een garantie issue is. En vervolgens hier een topic openen dat ze je niet als de koning onthaald hebben toen je binnenliep met je online aangekochte bling voor een knaak minder.

Een goeie deal is 1 ding, maar die laatste stuiver eruit persen… Gewoon in gesprek in gaan met de AD.

Dat zou ik in ieder geval proberen.

4 likes

Heb ook niet over een stuiver gehad… maar een paar honderd of meer… dat is het mij niet waard!

Schakels eruit doe ik zo wie zo zelf😊

Heb ik in m’n dorp geprobeerd. Die wilde geen cent steken of snijden. Als ik iets aan zo’n internet-horloge heb, betaal ik m’n AD 35 ballen voor handling, en stuurt hij het op naar, in dit geval, Seiko Nederland. Het verschil in prijs was zo groot dat ik hem best vaak 35 ballen kan betalen.

Kortom: Geen punt.

Ook nee. Als je op afstand in de EU koopt heb je 14 dagen herroepingsrecht, en als iets me niet bevalt stuur ik het gewoon in de stickers terug per wendende post. Wederom: 50 ballen shipping wegen niet op tegen het naar de AD rijden, parkeren, broodje, passen, terugrijden.

Niks op tegen, he? Maar zoals het boven beschreven wordt kan het ook gewoon.

Zo kan ik m’n AD ook voor z’n tijd betalen als ik een band in moet laten korten. Al doe ik dat zelf, en heeft 70% van m’n 10 horloges bovendien een rubberen of lederen band.

1 like

Als zij niet al de FIU over jou hebben gebeld :wink:

Waarom ga je niet gewoon naar de AD, leg je interesse uit, vraag wat hij nog met de prijs kan doen en als het aanbod je niet bevalt counter je met jouw aanbod of zoekt een andere AD?

Mocht je er bij de derde AD achter komen dat er tussen jouw wens en zijn/haar aanbod te veel ruimte zit spelen ze of allemaal onder één hoedje (great reset, Illuminati, Bill Gates etc), of je verlangt te veel korting.

1 like

Dan houdt het op idd.

Zeker, dat heb ik ook gedaan met een Tissot waarvan de wijzers van de chronograaf niet goed stonden. Gelukkig gaf de lokale juwelier wel korting op Longines. Blij dat ik hem daar gekocht heb. Zowel voor het passen als diverse malen terug voor het verstellen van de band èn het regelen van een halve schakel. Ongetwijfeld had ik elders nog meer korting kunnen krijgen, maar voor die laatste paar euro helemaal niet interessant (voor mij).

Kortom, graag korting èn goede service. Korting bepaalt of ze in de race zijn. Service geeft de doorslag om de handel te gunnen.

Prima instelling!!

Ik zeg niet dat ik niet bij een AD meer wil betalen…. Als alles passt, ben ik gerust bereid iets meer te betalen! Maar dat „iets“ moet wel een „iets“ blijven👍🏼

1 like