Verwacht

…niet echt mechanisch :slight_smile: (foto v/d verkoper)

Nice…
Ik zit ook regelatig te kijken naar een Suunto.
Voor het sporten, skieen, enz…
Alleen valt het me op dat ze voornamelijk spatwaterdicht zijn.

Ik vind ze prachtig, ze vreten alleen batterijen.

Serieus alleen spatwaterdicht??? Ik dacht dat het juist horloges voor actieve sporters waren?
Ze zijn ook groot he?

Die Suunto’s vind ik ook altijd wel mooi vormgegeven. Misschien als ik een keer een goede quarts nodig heb.

Laat de foto’s straks maar komen…

Dit is een mooie Suunto, zeg! Wat Robbie zegt, heb ik trouwens ook wel eens gehoord, namelijk dat ze batterijen vreten.
Zelf vind ik de X-Lander wel stoer.

LeenV Schreef:

…niet echt mechanisch :slight_smile:

Het ‘statement van het jaar’:):):slight_smile:

Gefeliciteerd, de vooruitgang der techniek laat ook dit horlogeforum niet onberoerd, zoals we kunnen zien;).

Wat betreft de waterdichtheid:
"er staat meestal tot 30 mtr vermeld, dat is niet veel. Op diverse fora echter
wordt wel vermeld dat er mee wordt gesnorkeld, op de motor in de regen,
mistige bergtoppen e.d."
In de praktijk kunnen ze dus kennelijk wel wat hebben.

Het batterijen vreten:
"is waar, dit model echter heeft een groot batterijdeksel achterop, met een
muntstuk open te draaien om de batterij te vervangen, gangbare batterijen.
systeem zoals Swatch wel had (maar dan groter)"
Nog een geleende foto,

Het ligt er natuurlijk ook maar aan waarvoor je dit horloge aanschaft. Als je echt waarde hecht aan die waterdichtheid, dan kies je wellicht voor iets anders.
Als ik een digitale alleskunner zoek die onder werkelijk álle omstandigheden mij de tijd geeft, dan ga ik voor een G-Shock. Maar die van jou is natuurlijk stijlvoller. Ik heb twee G-Shocks, en dat zijn eigenlijk maar lompe knotsen! :wink:

Zit een dieptemeter in tot 10 meter, dus niet alleen spatwater dicht.

Is de status nog steeds “verwacht” ???

Heb met mijn x-lander gedoken en hoewel hij er niet voor gemaakt was hield hij het prima en werkt hij nog uitstekend. Met die spatwaterdichtheid zal het dus wel meevallen. Suunto is van oorsprong dan ook een duikmerk.

Gaaf ding! Heb wel eens naar de volledig metalen versie gekeken maar is me eigenlijk wat te prijzig voor nog een ‘fun’ horloge naast mijn x-lander waar ik nog steeds bijzonder content mee ben (mijn standaard reisgenoot).

wrcveen Schreef:

Zit een dieptemeter in tot 10 meter, dus niet
alleen spatwater dicht.

Een kilometerteller in de meeste auto’s geven ook 220 240 260 of meer aan, maar halen dat ook niet.

Zeker met zo’n batterijdeksle zou ik oppassen met water, en zeker niet zwemmen.

Leuke klok, wanneer komt ie??

Oeps…Ben er al mee op vakantie geweest (half tot eind okt j.l. lange afstanden gelopen) en erg veel plezier gehad vooral van de baro functie. Is overigens in ieder geval ook regendicht!