Ik kom ook niet uit Amsterdam maar misschien dat het bij jullie nog gaat komen. Btw heb ik enkele weken geleden nog een Breitling Colt aan een jonkie uit Friesland verkocht.
Wat is jonkie?
Manneke van 20
Hoe komt zo’n gassie aan de knaken om een Breitling Colt te kopen vraag ik me dan af. Kost toch dik geld zo’n klokje.
Ik heb ook een OVM MKI maar ik begrijp de prijzen die met name soms op Ebay gevraagd worden echt niet.
Hartstikke leuk dat de MKI niet meer gemaakt wordt maar ik heb prijzen gezien van 1150 US Dollar voor een gedragen exemplaar…Als ze mij dat geld zouden bieden dan zou ik het niet eens aan durven pakken, niet goed voor je credibility binnen de watchsociety zeg maar.
Wil niet zeggen dat ze verkocht worden voor dat geld natuurlijk, maar als je zo’n prijs durft te vragen is er mijns inziens echt iets grondig mis in de bovenkamer.
En wat betreft antwoord op de topictitel: Het zal echt natte vingerwerk zijn en haast niet te bepalen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Groeten,
Noel.
Gewwon werken
Kan ook na een MBO
Ik snap veilingsites ook niet…
Hopelijk hebben mijn kinderen/kleinkinderen…etc.etc. ooit er iets aan… zo zie ik het.
Vakken vullen. Als jij kan sparen kan een 20-jarige dat ook. Misschien zelfs beter als hij thuis woont (minder onkosten). Ik reed ook auto (oud) en motor op m’n 20-ste, als thuiswonend student.
Ja sparen, rijke komaf of jointjes verkopen op het schoolplein.
Laten zien. Weten wat je onder de prijs koopt op veilingen. Dan zelf een keer wegdoen. Moet je er wel extreem veel verstand van hebben haha
Ik heb er vorige week zonder spijt nog 1 laten gaan voor €315.
Dat zag ik ook bij mijn vorige baan (welliswaar bij een olimaatschappij in Rotterdam) Maar genoeg twintigers en dertigers hadden allemaal een duitse auto een een mooi stuk staal om de pols. Rolex, Breitling, Omega, JLC noem maar op. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit een vrouw met een GMT M heb zien lopen (op floortje na dan).
Jup heel simpel sparen. Je laat het nu klinken alsof het een wonder is dat een student kan sparen tot boven de duizend euro. We leven hier in een van de rijkste landen ter wereld hoor.
Bovendien, als je net weinig genoeg verdient met je bijbaan krijg je elk jaar iets van 1100 van de belasting terug. Dus als je een beetje verstandig koopt dan heb je hem in een jaar voor noppes.
Ik moet ook maar eens in dat app groepje dan
Excuses, op de verkeerde gereageerd. Ik moet @Windhund hebben
En wat ik al zei : niet iedereen studeert, er zijn gelukkig ook mensen die gaan werken na hun MBO opleiding.
Precies, maar ga dan die niet kopiëren.
Volgende keer, mij eerst even e-mailen a.u.b.
Over waardestijging gesproken… De eigenaar weet zelf niet wat deze Rolex op moet brengen.
https://uhrforum.de/rolex-gmt-1675-pepsi-von-1961-mk1-seriennr-1739xxx-t272509
Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat zo een Rolex zou moeten opleveren.
Belachelijke bedragen voor een oud horloge.
Als die klok je aanstaat, en het geld zit in de oude sok, gewoon kopen.
Als geldbelegging echter is dit m.i. geen goed plan.
Vergelijk het maar met postzegels