Verwend?

Deze week, woensdag om precies te zijn, kreeg ik mijn laatste aanwinst binnen.

De afgelopen jaren zijn er de nodige horloges de revue gepasseerd, waarbij ik merk dat ik meer een click heb met de tweedehands duurdere modellen, specifiek Omega, dan de nieuwe horloges in de relatief betaalbare klasse. De oudjes hebben weliswaar gebruikssporen, maar op de een of andere manier heb ik er veel meer mee dan een nieuw horloge, voor misschien wel dezelfde prijs.
Op zich verklaarbaar, je koopt een duurder horloge qua nieuwprijs, dus afwerking, uurwerk etc zal op een hoger plan liggen. het enige risico dat je hebt is dat er misschien onderhuids iets mee gebeurd is, wat je aan de buitenkant niet kunt zien. of wellicht toe aan onderhoud …

Terugkomend op de nieuwste aanwinst; een Seiko SKX009. Ik kocht deze nieuw als “beater” naast mijn 2 Omega’s. ik had goede herinneringen aan SKX 007, en zocht wat met een blauwe wijzer plaat, vandaar deze keus.
ik kan er alleen geen click meer mee krijgen. Dat klinkt verwend (en dat is het ook), maar ik krijg er niets mee. Nieuw bandje erbij gekocht …; niets.
ik begin nu te twijfelen of ik niet beter een oude SMP quartz had kunnen kopen. toch de afwerking van Omega, de super comfortabele bracelet, loopt altijd op tijd als ik hem omsnoer. Maar wel weer een paar honderd euro duurder …

heren, geef mij eens wat feedback, voordat ik de Seiko weer de markt op knal!?

groet,
Ferdinand

Jezelf en het horloge een tijdje rust gunnen…niet makkelijk maar toch.

1 like

Hoppakee…weg ermee.
Als die klik er niet meteen is dan zou ik gewoon voor de SMP gaan.

Hoorde ook veel positieve verhalen over de Seiko Monster, een aangeschaft maar had er totaal niets mee. Binnen de week weer verkocht :wink:

Als je er niks mee hebt heeft het geen om hem te houden toch?

Snel maar weer de deur uit doen, het leven is te korte voor horloges waar je niets mee hebt :imp:

Toevallig heb ik IRL een Seamaster PO gezien en ik dacht, dit wordt mijn volgende, maar ik ben er nu niet meer zeker van…

Ik snap denk ik wel wat je bedoelt, Tudor13. Interessant onderwerp. Ik merk bij mezelf het verschijnsel ook wel, maar ik noem mezelf niet “verwend”, omdat ik nog steeds de “charme van de eenvoud” kan waarderen. Dat gebruikt kopen in een hoger segment vaak meer value voor money is staat daar voor mij gewoon los van.
Ik ben een aantal jaren wat betreft auto “geupgrade” naar een fully loaded BMW (geen nieuwe). Op vakantie heb ik een Polo gehuurd en die viel me verschrikkelijk tegen (nieuwste model). Maar later reed ik even in een Peugeot 205GTI en dat vond ik dus toch wél leuk om te rijden, al is het een voorwielaandrijver. Het heeft gewoon een zekere charme, licht gewicht en zeer wendbaar. Hetzelfde met motorfietsen, gewend aan zware jongens een keer op een oude Morini 31/2, 350 cc met nog geen 40pk, matige remmen, klapperende vering. Maar leúk jongen!
Net een dag mijn Kienzle penanker om de pols van $16,00 uit Hongarije. Ik vind het een geweldig leuk ding. Hij zwalkt als een gek (dan wintie weer 30 seconden, dan verliestie er weer 40, allemaal op 1 dag. Toch charmant, al zou het beter zijn met een goed onderhouden gesteend uurwerk.

Het komt er op neer dat in lagere prijssegmenten absoluut “charme” te vinden is. Dat je die SKX ooit leuk vond kon natuurlijk ook liggen aan dat het ding 30 keer beter was dan een horloge van 3 tientjes bij de Kijkshop. Maar zodra je er oog voor hebt kun je ook met iets “minders” een klik hebben.
Of niet. Een Citroën DS is zeer geliefd, maar ik word er echt warm van.

Waarom koop je het in the first place als je er niet verliefd op bent?

Kan gebeuren toch, gewoon in de verkoop gooien :slight_smile:

Niet verwend je hebt gewoon smaak :slight_smile:

Een beater, en dat is wat het is.
Functioneel en robuust met een mooie historie.
Dat je er ook nog mee kunt zwemmen/duiken is een mooie bijkomstigheid toch.
Een klassieker in spe.
Probeer deze maar eens stuk te dragen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vintage vind ik ook erg mooi en ik ga uitbreiden in deze richting.

Grt.

Soms heb je dat gewoon, een horloge wat je echt geweldig lijkt komt binnen, doet het om de pols, en het doet je niks. Ik heb het ook al vaker gehad. In de verkoop ermee en op zoek naar iets anders!

idd dat is ook een benadering.
En, zo’n 009 koop je zo weer terug.
Je verliest er een paar tientjes op.

Grt.

Ik wou het net zeggen, dat is toch zo leuk van deze hobby, soms verlies je wat en soms verdien je wat, maar veel geld verlies je niet, ik zeg weg dat ding.
En krijg je spijt koop je er weer 1 terug.

Niet zo moeilijk doen, lekker weer een andere kopen als je dat wil

Je zit er toch de hele dag op te kijken he, ik tenmiste wel :laughing:

Moet ie er wel een beetje naar je zin uitzien toch?

:joy: :+1: zeer geestig!

Dit is mijn laatste aanwinst en ik kijk er echt veel naar :smiley:

Heeeeeeel veel