Verwerkingstijd Nederlandse douane bij import uit VS

Ik heb via Ebay voor een klein bedrag een vintage van een hier onbekend merk (LeGant) gekocht, die via US Postal Service verstuurd is en volgens de trackinginfo sinds 9 januari bij customs clearance in NL verblijft, echter zonder vermelding van de locatie van de desbetreffende douane. Weet iemand bij welk douanekantoor zulke zendingen in NL terechtkomen (is dat bijv. een centraal kantoor, of een onbepaald willekeurig kantoor), en wat zijn jullie ervaringen met de verwerkingstijd van de douane?

Zonnige groeten,

Hier is helaas geen pijl op te trekken…

Het is soms veel mogelijk om aan de hand van je Amerikaanse track en trace je nl track en trace op te vragen. Dan kun je de voortgang ook volgen
FF met dde TNT klantenservice bellen.

Ik googlede net even op ‘USPS tracking nummer postnl’ en hup, een hele rits klachten over eeuwig lange inklaringstrajecten… Zie http://www.google.nl/?gws_rd=cr&ei=boTZUr7_DqPO0QWhx4CQBA#q=usps+tracking+nummer+postnl

He, leuk om het weekend mee te beginnen! :frowning:

Groet,

Tussen 2 en 60 dagen zeg maar… Is niets zinnigs over te zeggen en je kunt ze ook niet bellen om het na te vragen. Soms wel via de transporteur.

Daar ben je klaar mee zeg :confused: Hoop dat je niet te lang hoeft te wachten

Ik denk dat het op schiphol ligt. Douane zou het binnen 30 dagen moeten behandelen (eigen regelgeving). De ervaring leert dat het, na aankomst daar, zo’n 1 a 2 weken duurt als er geen “vragen” over het pakketje zijn.
Ik denk dat het in de komende week wel afgerond zal worden.

Nog even doorbijten dus.
Succes,
Elf.

om je op te beuren… mijn tudor bandje vanuit de usa heeft net een ruime week bij de douane doorgebracht

Hi,

Je zending ligt bij de douane op AMS airport.
Contact opnemen heeft geen zin aangezien je niet weet op welk manifest / awb zending is binnengekomen. Je moet helaas gewoon geduld hebben. ik vermoed dat hij binnen 2 weken binnen is.

Succes ermee.

Hij kwam vanmiddag binnen! Moest de BTW en 13,- Euro inklaringskosten zoals gebruikelijk contant betalen aan de PostNL-koerier. Totaal 21 dagen geduurd vanuit Chicago, waarvan 7 werkdagen bij de douane, die dus vrijdag dachten, laten we dit maar netjes zaterdag afleveren :slight_smile:

Op de foto’s leek de wijzerplaat blauw, maar er zit een aqua-turquoise schijnsel in dat mij niet zo kan bekoren, dus alle moeite voor niets, jullie vinden deze morgen in het verkoopforum…

Hartelijke groeten,

Nou zie je wel.

viel wel mee . :slight_smile:

Feli !!!

fijn weekend, maar dat zal wel lukken nu.

Elf.

watchup Schreef:

Nou zie je wel.

viel wel mee . :slight_smile:

Feli !!!

fijn weekend, maar dat zal wel lukken nu.

Elf.

Bedankt, ook een fijn weekend, Elf! Het was mijn eerste VS import, en ik was te ongeduldig, zo ben ik nu eenmaal X(…

UPS en Fedex verwerken eea een stuk sneller: kost max een dag of twee extra. De vertraging ligt overigens zelden (=nooit) bij de douane maar altijd bij postnl. Onsympathieke en traag als een slak werkende lieden. Of onderbezetting en daardoor gestresst en druk…

Fedex in Veldhoven heeft ter plaatse een vestiging van de Douane en daardoor wordt er doorgaans snel afgehandeld. Mijn X33 was in 2 dagen vanuit de VS in Veldhoven en in 2 dagen was alles verder afgehandeld.

Ik wacht potdomme al sinds 04-01 (ingeklaard bij de douane) op m’n wijzerplaat uit de VS. Om helemaal opgefokt van te worden. Ik koop liever bij die dealers in Hong Kong, ze schrijven ongevraagd een onzin bedrag op de douane papieren en 3-4 dagen na de betaling ligt de rommel op de mat.

Gr. Roel

Even een fotootje van dit importhorloge, want inmiddels geleverd en nu op het verkoopforum te vinden vanwege de daar genoemde reden:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,2146422

Vriendelijk gegroet,

Ik heb al 2x de ervaring dat een horloge in 2 dagen uit Amerika in Nederland is, op 40 kilometer van mijn huis en dat ik vervolgens nog 2 weken kan wachten. Bellen zorgt in de regel voor nog meer ergernis dus je kunt het beter maar gewoon afwachten.

PostNL?

Speiker op de kop !